Rubrika: Valgyti ar vengti? Virtos dešrelės🌭

Valgyti ar vengti

     Dešrelės – virtos, pieniškos, rūkytos – nei vienam iš mūsų nekelia asocijacijų su sveika mityba ar bent jau teigiamais mitybos įpročiais. Tačiau, absoliuti dauguma mūsų, nors ir supranta, kad produktas turėtų būti vengtinas, vistiek karts nuo karto pasimėgauja vienokiomis ar kitokiomis dešrelėmis. Maža to, dalis mūsų renkasi „dešreles vaikams“, tam, kad pasotintų mažuosius. Pripažįstu, kad šitaip iš kėblių situacijų yra tekę suktis ir mums.

     Taigi, mano darbas šioje vietoje – įsitikinti ar iš tikrųjų dešrelės yra visiškas blogis. Ar galima jas valgyti? O gal geriau vengti? Apžvelgsiu ir nusistovėjusias dogmas bei aplink šį produktą sklandančius stereotipus.
     Pradėsiu nuo virtų (pieniškų) dešrelių, o vėlesnėse „Valgyti ar vengti?“ rubrikos serijose apžvelgsiu ir kitas dešrelių variacijas.

apklausa

Ką tiriam?

     Taigi, šio tyrimo imčiai pasitelkiau 9 rūšių žinomiausių gamintojų dešrelės iš prekybos centro. Bandžiau įnešti šiek tiek įvairovės, tad pabandymui į krepšelį įsidėjau ne tik aukščiausios rūšies, bet ir 2 rūšies dešrelių, kurios kaina nenusileido likusioms 8 „konkurentėms“. Viso pirkinių krepšelis turėjo kainuoti 19€, tačiau porai pakuočių buvo akcija, dėl to išleidau kiek daugiau nei 16€. Ir tai yra daugiausiai kiek kada nors esu išleidęs dešrelėms. Kadangi nupirktas dešreles vistiek reikia suvalgyti, pasirūpinau, kad būtų šiek tiek įvairovės, tad ėmiau ne tik kiaulienos, bet ir kitos mėsos dešrelių. Kai kas sakytų, kad negalima lyginti „obuolių su bananais“, tačiau realiai skirtumo nepajaučiau...

virtos desreles

Kaip vertinam?

     Internete įprasta tokias produktų analizes daryti skanaujant ir vertinant tekstūrą, skonį ir kt. savybes, tačiau argumentas „dėl skonio nesiginčijama“ čia nugali, dėl to ieškome kitų vertinimo kriterijų. Žmogui, kuris vienaip ar kitaip maistą bei kūne veikiančius procesus analizuoja jau ne pirmus metus, man buvo įdomūs šie parametrai:

  • Pakuotės pateikimas bei kaina
  • Maistinių medžiagų profilis ir kaloringumas
  • Sudėties kokybė

Pakuotės

     Kaip jau visiems žinoma, maisto pramonė neretai gudrauja ant pakuočių pateikdami ne visiškai realybę atitinkančius teiginius. Taip pat kartais naudoja įvairias vizualines rinkodaros priemones, kaip prekės ženklas „be E“ ir lingvistines gudrybes, kaip E priedus įvardinant mažiau suprantamais žodžiais. Tikiu, kad daugelis mūsų jau esame pasikaustę šių galvosukių sprendimuose ir renkamės produktus su kuo trumpesne sudėtimi. Tačiau visgi, pabandykime įžvelgti kažką „tarp eilučių“.

  1. Iš 9 pakuočių sugebėjau sudaryti 123 ingredientų sąrašą!
  2. Viena dešrėlė sudaryta iš vidutiniškai 14 ingredientų!
  3. Ingredientų skaičius, priklausomai nuo prekės ženklo, svyruoja nuo 10 iki 17!
  4. Kaina už kilogramą svyruoja nuo 6 iki 12€!
  5. Kaina ir kokybė kooreliacijos neturi: brangesnės nebūtinai geresnės
  6. Viena dešrelė vidutiniškai kainuoja 0,42€

Maistingumas

     Iš pradžių pasirodė kiek keista, kad maistinės vertės visų produktų labai panašios. Kaloringumas svyruoja 20kcal intervale, o ženkliai skiriasi tik dviejų dešrelių sudėtyse. Nepaisant šių svyravimu, galime teigti, kad vidutiniškai dešrelė yra verta 50 kilokalorijų, turi 4g riebalų ir 2,5g baltymų. Kadangi besilaikantiems ketogeninės mitybos aktualus ir angliavandenių skaičius, čia galime nusiraminti – suvalgę visą pakelį dešrelių gausime vos porą gramų angliavandenių. Tačiau kaip galime numanyti, ne angliavandeniai, o būtent maisto priedai ir mėsos kokybė yra esminiai faktoriai, kuriuos esame linkę kritikuoti.

     Iš vidutiniškai 20g riebalų, kuriuos randame šimte gramų dešrelių, net 8 yra iš sočiųjų riebalų rūgščių. Jeigu jūs esate naujokai ketogeninės mitybos bendruomenėje, greičiausiai bijote, kad čia tie blogieji riebalai. Tačiau anaiptol – sotieji riebalai negali jums padaryti nieko blogo. Verčiau reikėtų sunerimti dėl likusių 12g riebalų, kurių dauguma greičiausiai bus polinesočiosios riebalų rūgštys, kurios nors ir būtinosios, turėtų būti vartojamos tik aukščiausios kokybės ir atsižvelgiant į omega 3 bei omega 6 riebalų rūgščių profilį.

Sudėtis

     Šitoje dalyje įžvalgos pačios įdomiausios! Jas pasilieku tiesioginei transliacijai, šiandien 20:30 Lietuvos laiku, KetoAvocado – ketogeninės mitybos blogo Facebook paskyroje. Renginį rasite čia, o paspaudus, kad dalyvausite, gausite priminimą.

     Taip pat transliacijos metu apžvelgsime svarbiausią ir svarbiausią – konservantų – dalį bei pateiksime šio dešrelių projekto išvadas, kurios leis nuspręsti kurias dešreles ir kaip dažnai galėtume valgyti.

 

Marius Ketoavocado

Su meile, Marius



Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą