Ką valgom laikantis keto mitybos 🍴🍽️🥄 (3dalis)

Keto pagrindai

     Jei jau susipažinote su ketogeninės mitybos principais ir kokią naudą suteikia šios mitybos laikymasis, pats laikas išsiaiškinti, ką galime valgyti ir ko geriau vengti jei norime sėkmingai laikytis ketogeninės dietos.

Maistas, kurio reikėtų vengti

     Bet koks maistas turintis kiek daugiau angliavandenių sudėtyje, laikantis ketogeninės mitybos yra vengtinas. Štai produktų sąrašas, kuriuos turite sumažinti arba pašalinti iš mitybos raciono laikantis keto dietos:

keto netinkamas maistas

  • Cukriniai produktai: gazuoti gėrimai, vaisių sultys, glotnučiai (smoothies), pyragėliai, tortai, ledai, saldainiai ir kt.
  • GrÅ«dai ir krakmolai: kruopos, ryžiai, makaronai, dribsniai ir kt.
  • Vaisiai: visi vaisiai iÅ¡skyrus mažas porcijas keto tinkančių uogų
  • Pupos ir kiti ankÅ¡tiniai: žirniai, leÅ¡iai, avinžirniai ir kt.
  • Å akniavaisės daržovės: bulvės, batatai, morkos, pastarnokai ir kt.
  • Nuriebinti, „mažai riebalų“ etiketėmis pažymėti produktai: dažniausiai jie bÅ«na stipriai perdirbti ir turi daug pridėtinio cukraus.
  • Kai kurie padažai ir pagardai: dažniausiai turi nemažai cukraus ir nekokybiÅ¡kų riebalų
  • Nesveiki riebalai: nereiktų piktnaudžiauti perdirbtais daržovių aliejais bei nekokybiÅ¡ku majonezu
  • Alkoholis: Kadangi alkoholis turi angliavandenių, daugelis jų gali „iÅ¡muÅ¡ti“ jus iÅ¡ ketozės
  • Becukriai dietiniai produktai: dažniausiai jie turi daug alkoholio cukrų (sugar alcohols), kurie gali paveikti mÅ«sų ketonų lygį. Taip pat Å¡ie produktai dažniausiai bÅ«na stipriai perdirbti.

Apibendrinant
Reikia vengti angliavandeningų produktų, kaip kruopos, cukrai, krakmolingos daržovės, saldainiai, sultys ir net daugelis vaisių.

Maistas, kurį reiktų valgyti

Keto tinkamas maistas

  • Mėsa: raudona mėsa, steikai, kumpiai, deÅ¡ros, paukÅ¡tiena
  • Žuvis: laÅ¡iÅ¡a, tunas, skumbrė, jÅ«rų eÅ¡erys ir kt.
  • KiauÅ¡iniai: stenkitės vartoti kuo ekologiÅ¡kesnės kilmės kiauÅ¡inius, nes juose geresnis Omega rÅ«gščių santykis
  • Pieno produktai: sviestas, grietinėlė, riebi grietinė, naturalÅ«s graikiÅ¡ki jogurtai, sÅ«riai
  • RieÅ¡utai ir sėklos: migdolai, graikiniai rieÅ¡utai, linų sėmenys, moliÅ«gų sėklos, chia sėklos ir kt.
  • Sveiki aliejai: Ypač tyras alyvuogių aliejus, nerafinuotas kokosų aliejus, avokadų aliejus
  • Avokadai: sveiki avokadai ir Å¡viežiai ruoÅ¡ta gvakamolė
  • Mažai angliavandenių turinčios daržovės: visi žalumynai, pomidorai, paprika, svogÅ«nai ir kt.
  • Padažai ir pagardai: druska, prieskoniai, žolelės

Apibendrinant
Mitybą reiktų grįsti mėsa, žuvimi, kiaušiniais, pieno produktais (išskyrus pieną), sveikaisiais riebalais, avokadais ir žalumynais

 

Jei norime sveikai „užkąsti“ laikantis keto mitybos, renkamės:

skanus keto maistas

  • Riebi mėsa arba žuvis
  • SÅ«ris
  • Sauja rieÅ¡utų ar sėklų
  • SÅ«ris su alyvuogėmis
  • Virti kiauÅ¡iniai
  • 90% juodas Å¡okoladas
  • Kokteilis iÅ¡ migdolų pieno, kakavos miltelių ir rieÅ¡utų sviesto
  • Pilno riebumo graikinis jogurtas su saujele rieÅ¡utų
  • BraÅ¡kės su grietinėle
  • Salierai su salsa ir gvakamolė
  • Mažos porcijos „likučių“ nuo gamintų patiekalų

Patarimai, kaip neišklysti iš keto, kai valgome ne namuose

     Nėra labai sunku rasti keto-draugiškų patiekalų daugelyje restoranų, kai nusprendžiame valgyti ne namie. Daugelyje jų rasite mėsos ir žuvies patiekalų, o jums paprašius angliavandeningi garnyrai (bulvės/makaronai/kruopos) gali būti pakeisti papildoma porcija daržovių.
     Taip pat neblogas pasirinkimas – kiaušinių patiekalai, pavyzdžiui omletas ar kiaušiniai su šonine. Meksikietiškuose restoranuose galite pasimėgautibet kokia mėsa su papildomu sūriu, gvakamole, salsa bei grietine.
     Užkandžiams galite rinktis sūrių asorti, rūkytas kiaulių ausytes, alyvuoges, o desertui prašykite becukrės grietinėlės su uogomis arba tiesiog skanios kavos su nesaldintu migdolų ar kokosų pienu.

Toliau skaitykite:

Tamsioji ketogeninės mitybos pusė...

 

Jei patiko šis straipsnis, būtinai pasidalinkite juo su savo draugais, o jei turite papildomų klausimų, užduokite juos komentarų skiltyje

ketoavocado ponas

 


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


  • „EVa“ platformoje „“

    Sveiki, ar galima valgyti saltibarscius, gerti kefyra?

  • „ONute“ platformoje „“

    Sveiki, norejau paklausti kaip su burokėliais? Ar galima valgyti šaltibarščius.

  • „Jovita“ platformoje „“

    O, galima vartoti kefyrą, kiek suprantu visa mėsa tinka su daržovėm. O, žiedinis kopūstas ir tinka su brokoliu?


Rašyti komentarą