Tamsioji ketogeninės mitybos pusė... 😨😈😵(4dalis)

Keto pagrindai

     TIkimės, kad jau susipažinote su ketogeninės mitybos pagrindais bei supratote kokiu principu vyksta mūsų organizmo procesai. Galbūt jau skaitėte ir apie ketogeninės dietos naudą? Na, o apie keto mitybos metu valgomą ir nevalgomą maistą jau turbūt žinojote iš mūsų ketogeninės mitybos blogo. Atėjo laikas sužinoti apie tam tikrus pokyčius, su kuriais mūsų organizmai susiduria pradėjus laikytis šios mitybos.
ketogenine mityba     Kalbant apie ketogeninę dietą svarbu paminėti ir galimus jos pašalinius poveikius, arba kitaip sakant nemaloniąją  šios mitybos dalį, su kuria susiduriame vos pradėję laikytis šio mitybos rėžimo. Nors laikytis ketogeninės mitybos sveikam žmogui yra visiškai saugu, tačiau kol organizmas prisitaiko prie pokyčių galime susidurti su trumpalaikiais šalutiniais efektais.
     Šie šalutiniai efektai turi bendrinį pavadinimą – keto gripas. Stipriausiai šis gripas paveikia žmones, kurių mityba iki tol nebuvo labai tvarkinga, o racione vyravo dideli angliavandeniais turtingo maisto kiekiai. Kitaip nei mums įprastas gripas, šie, su ketogenine mityba susiję simptomai dažniausiai trunkta trumpiau ir yra kur kas lengviau pakeliami. Statistiškai organizmas susidoroja su keto gripo simptomais per 1-5 dienas. Prieš pradedant laikytis ketogeninės mitybos būtina suprasti, jog ši būklė yra visiškai normali ir nepavojinga sveikatai ir tai nėra tikras virusas ar gripas.

Kas tas keto gripas?

Keto gripo simptomai atsiranda dėl poros priežasčių:

  • Pagrindinė priežastis dėl ko kyla šie trumpalaikiai pereinamojo laikotarpio simptomai – pakitęs vandens ir mineralų bei elektorlitų balansas organizme.
  • Antroji priežastis – ketonai. Dažnam organizmui nėra įprasta didžiąją dalį reikalingos energijos gauti iš ketonų. Ši energija yra visai kitokio apyvartumo, o jai gauti organizme vykdomos visai kitokios cheminės reakcijos nei organizmui įprasta.

     Priežastis kodėl šie požymiai vieniems pasireiškia stipriau, o kitiems silpniau – skirtinas hormoninis fonas bei organizmo užterštumas. Jei organizmui reikia daugiau tvarkytis/valytis – krūvis tenka didesnis krūvis.
     Taigi iš kur sužinoti, kad jau prasidėjo, ta (ne)lauktoji ketozė? Visų pirma pajausite bendro energijos lygio pokytį, o vėliau gali sekti ir labiau apčiuopiami simptomai. Taigi, galimi trumpalaikiai pokyčiai, susiję su jūsų sveikata ir kylantys būtent dėl ketogeninės mitybos pradžios yra šie:

  • Žemas energijos lygis ir prasta savijauta
  • Padidėjęs alkis
  • Miego sutrikimai
  • Pykinimas
  • Nepatogumas ir dirglumas žarnyne
  • Galvos skausmas
  • Dažnas šlapinimasis
  • Pastovus troškulys
  • Širdies ritmo pakitimai
  • Mėšlungis
  • „Kaulų laužymas“
  • Raumenų mėšlungis bei spazmai
  • Trumpam suprastėję sporto rezultatai bei ištvermė

Dar šis tas..    

    keto berimas Be visų šių smulkių pakitimų galime susidurti ir su plačiai ketogeninės mitybos šalininkų bendruomenėje pažystama “keto bėrimo” sąvoka (angl. Keto rash).
Gera žinia, kad jis atsiranda santykinai labai mažam procentui žmonių ir šio keto gripo simptomo taip pat nereiktų išsigąsti. Keto bėrimo atsiradimo priežastis, stipriai išaugęs ketonų kiekis prakaite ir šlapime. Odos paviršiuje atsiradę ketonai dirgina jautrią, atopišką odą ir gali sukelti bėrimus pažastų srityje, kirkšnyse bei moterims po krūtine.
      Geroji medalio pusė – keto bėrimas rodo, kad jums pavyko pasiekti taip trokštamą ketozės būseną, kai riebalai organizme deginami bent dvigubai sparčiau nei įprastai. Reiškia - viską darote tinkamai. Kaip ir „keto gripas“, taip ir keto bėrimas nėra pavojingas ar rodantis, jog kažkas negerai ar kažkas netinka. Tai natūrali organizmo reakcija. Dažniausiai bėrimas praeina per dvi savaites. Išbėrus patariama dažniau maudytis, bėrimo vietas tepti riebesniu kremu.
Gana populiari teorija jog keto bėrimas iš tiesų yra organizmo detoksikacija arba kitaip tariant valymasis nuo toksinų. Toksinam pasišalinus, bėrimas dingsta. Tačiau jeigu bėrimas nedingsta ar kelia didelį diskomforta, jo atsikratyti gana paprasta. Jums tereikia „išeiti“ iš ketozės būsenos, o tai paprasčiausia padaryti, truputį padauginus angliavandeniais turtingo maisto.

    keto prakaitas Laikantis ketogeninės dietos, galite pastebėti jog pakito jūsų kūno skysčių (prakaito, šlapimo, burnos) kvapas. Šis pokytis aplanko beveik visus keto mitybos besilaikančius žmones. Kvapo, kaip ir bėrimo atveju, pokyčius lemia padidėjęs ketonų kiekis.  Šis kvapas salsvas, o burnoje juntamas saldus, metalą primenantis skonis. Nors prakaitas kurį laiką atsiduoda pernokusiais vaisiais, su šiuo požymiu kovoti nesunku, pakanka laikytis įprastos asmenines higienos. Organizmui pripratus, jie, kaip ir kiti anksčiau paminėti poveikiai, dingsta.
     Nors kai kuriems žmonėms gali pasireikšti vos keli požymiai, o kitiems beveik visi, svarbiausiai turėti omenyje tai, kad keto gripas laikinas, o jo simptomus galime sumažinti ar net išvengti.

Ką daryti norint išvengti keto gripo?

     Taigi, norint kuo labiau sutrumpinti keto gripo laikotarpį rekomenduojama imtis dviejų gudrybių – rinkamo pasiruošimo keto mitybai bei elektrolitų vartojimo.
     Pasiruošimas ketogeninei mitybai turėtų prasidėti porą savaičių prieš imantis rimtų pokyčių. Norint sumažinti keto gripo efektą, rekomenduojama prieš imantis griežtos ketogeninės mitybos išbandyti mažai angliavandenių turinčią dietą (angl. low-carb). Naudojant tokią metodiką, jūsų organizmas nepatirs didelio šoko ir bus pripratęs prie mažesnio kiekio angliavandenių dienos racione.

      Likus kelioms dienoms iki mitybos pradžios galima taikyti protarpinio badavimo techniką. Tokiu būdu padėsime organizmui priprasti prie didesnio ketonų kiekio bei sklandžiau susitvarkyti su susijusiais procesais. Vyrams rekomenduojamas bent 16 valandų, o moterims bent 14 valandų badavimo-nevalgymo „langas“.

      isvengti ketogripoLikus dienai prieš lemiamų pokyčių įvedimą į mitybos rėžimą -  vakare prieš einant miegoti užsiimkite aktyvia fizine veikla. Bent pusės valandos fizinis krūvis padės sumažinti likusias glikogeno atsargas kepenyse bei raumenų skaidulose. Prieš miegą nebevalgome ir nuo kitos dienos ryto startuojame su keto.

elektrolitai     Kai jau laikomės ketogeninės mitybos rėžimo ir pajaučiame, kad visgi išvengti keto gripo nepavyko į pagalbą pasitelkiame mineralinius papildus – elektrolitus. Siekiant greičiau įveikti keto gripą rekomenduojama vartoti šiek tiek daugiau druskos bei gerti mineralinius papildus. Standartiškai, siekiant palaikyti normalų elektrolitų lygį rekomenduojama per dieną gauti 3-4g natrio, apie 1g kalio ir bent 300mg magnio. 

vanduo     Kadangi keto gripas atsiranda organizmui persijungiant iš angliavandenių medžiagų apykaitosį riebalų, kartu su angliavandenių bei glikogeno netekimu sumažiname organizmo galimybę kaupti vandenį. Pakankamas vandens suvartojimas (1.5-2L) padės išvengti su dehidratacija susijusių keto gripo požymių, o geras miegas padės įveikti kitus keto gripo simptomus.

 

Jei patiko šis straipsnis, būtinai pasidalinkite juo su savo draugais, o jei turite papildomų klausimų, užduokite juos komentarų skiltyje

ketoavocado ponas

 

 Toliau skaitykite:

Keto mityba ir papildai


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


  • preendumpraWSep“ platformoje „

    big fish casino cashman casino slots casino online free casino games http://onlinecasinouse.com/#

  • renata“ platformoje „

    sveiki,
    ar galima keto mitybos laikytis,sergant išsėtine skleroze?

  • Dina “ platformoje „

    Sveiki, pradėjau keto mitybos planą jau 5 diena bet atsirado temperatūra vakarais neaukšta, silpnumas, galvos skausmas, dirglumas. Ar čia gali būti vadinamas keto gripas?

  • Simona“ platformoje „

    Na va! Čia visi atsakymai. Ieškojau informacijos apie keto gripą, o radau atsakymą ir apie prakaitą, nes niekaip nesupratau, kodėl dienos pabaigoj tas prakaito kvapas toks neįprastas ir intensyvus. Ar galima pradėti gerti elektrolitus praktiškai iškart su keto mitybos pradžia? Nes vandens išgeriu kaip veršiukas, amžinai ištroškus, naktį keliuos atsigert (ko nėra buvę), tai tą litriuką elektrolitų per porą kartų prarysiu

  • KetoAvocado“ platformoje „

    Sveiki, Asta
    Jūsų citata iš šaltinio “kuras kūnui”, kuris yra anti-keto pobūdžio. Net bandant analizuoti sunku rasti bent vieną realų teiginį..
    o atsakant į jūsų klausimus:
    1. Organizmo sveikatai užtikrinti net nebūtina vartoti angliavandenių, organizmas sugeba pats pasigaminti gliukozę pagal poreikį
    2. Riebalai dažniausiai kenksmingi tampa tik vartojant su dideliu kiekiu angliavandenių. Daugiau bėdų iš jų nekyla, nei su kepenimis nei su kraujagyslėmis. Tiesa, cholesterolio rodmenys gali padidėti, tai toli gražu neprasilenkia su sveikatingumu ;)



Rašyti komentarą