Pirmos dešimt sporto dienų 🏋️‍♂️🎽🧗

sportas

     Taigi, laikas apibendrinti mūsų su Aurumu sporto pradžią. Kadangi sportuoti pradėjome Spalio 18-tą, o šį blogo įrašą kuriu spalio 30-tą, apžvelgsiu pirmąsias dešimt dienų. Manau tikrai turiu kuo su jumis pasidalinti, tad nieko nelaukęs..

Pirmos trys dienos

     Iki šiol niekada nebuvo tekę treniruočių skirstyti (splitinti) stūmimo ir traukimo principu. Tai toks modelis, kai per vieną dieną treniruojame stumiančius raumenis (pvz. krūtinė, pečiai, tricepsas), o kitą dieną traukiančius (nugara, bicepsas). Ko gero pastebėjote, kad kojos nepriskirtos nei stūmimui, nei traukimui, tad joms – atskira diena. Tokiu būdu turime tris unikalias treniruotes iš eilės, o ketvirtą dieną galime pradėti iš naujo, mat kiekvienai raumenų grupei suteikiama optimalus 48valandų atsistatymo langas.
     Rezultatas po šių trijų dienų – skauda absoliučiai viską! Ir svarbiausia tai, jog nėra galimybės ta proga padaryti „lengvesnės treniruotės“. Gelbėja tik požiūris ir supratimas, kad raumenų skausmas daro mane stipresnį, tad važiuojam toliau!

Tikslai

     Kadangi į šią avantiūrą nėrėme stačia galva, nebuvo laiko net pamodeliuoti, kokie galėtų būti mūsų šios veiklos tikslai. Gal Aurimas ir turėjo slaptų ketinimų užsiauginti kalną raumenų, mane visada lankydavo dvejonės.. Kam man užsiauginti raumenų? Kam man numesti riebalų? Kam man DAR DAUGIAU ištvermės ir pan.. Taigi, tiesiog dariau tai ką turiu daryti – stipriai sportavau, kokybiškai valgiau ir skaičiavau ką valgau..
     Kaip manote ar ilgai žmogus gali dirbti be tikslo..? Ko gero tris dienas :D bent jau mano atveju.. Laiku pastebėjau, jog po trijų dienų pradėjo mažėti valia ir užsidegimas. Ko gero pažįstamas jausmas? Nenuostabu kodėl iki šiol į sporto salės lankymą aktyviai įsitraukdavau laikotarpiams nuo poros savaičių iki pusantro mėnesio ir tada be priežasties sustodavau.
     Taigi, supratau, kad reikia viską pergalvoti, apsibrėžti koks yra mano tikslas ir tęsti darbus.

Pabandom šį tą naujo

     Nors numesti riebalų ir tuo pačiu užsiauginti raumenų įmanoma gana retais atvejais (vienas tų atvejų jei nesatę aktyviai užsiėmę fizinėmis veiklomis), man visada atrodė, kad tai galėtų būti tas optimalus tikslas. Kai nenori per daug sulieknėti ir per daug apsunkti nuo padidėjusios raumenų masės, bet būtų gerai truputį išryškėti, na ir truputį įgauti jėgos.. Tai toks koks buvo mano požiūris, tokios ir treniruotės.
     Kiek save pamenu visada galvojau, kad daugiau pasportuosiu, mažiau pavalgysiu ir pasieksiu abu tikslus iš karto. Savo šitos teorijos niekada nekvestionavau, per daug nesigilinant į detales, viskas atrodė kaip ir logiška..
Taigi, taigi.. po šių trijų dienų, išreiškęs norą viską tęsti ir nemesti kuo ilgesnį laiką nusprendžiau šią savo kelionę padalinti į dvi dalis: jėgos auginimo bei svorio mažinimo. Sporto salės kultūristui tai normalūs ciklai, bet man, aktyviai leidžiančiam dienas nuo antros klasės, tai išbandyti praktiškai – nauja patirtis.
     Kas dar keičiasi mano mąstyme, kartu su šio tikslo identifikavimu? Kadangi jėgos ir raumens auginimui būtinas kalorijų perteklius, labai sunku tiksliai įvertinti kiek čia šiandien „išsportavau“ arba kiek energijos išleidau dienos darbams. Kalorijų mokslas, kaip jau skaitėte šiame straipsnyje – nėra labai tikslus ir lengvai perprantamas, tad visada išlieka rizika, kad suvalgom per daug arba per mažai.

     Kadangi noriu būti tikras, kad esu kalorijų pertekliuje, o ne deficite (nes šiuo atveju nepasiekčiau nei jėgos nei raumens augimo), nusprendžiau atlaidžiau žiūrėti į vieną maistinę medžiagą. Spėkite kurią?
     Norint būti ketozėje – angliavandenius ribojam griežtai, norint suteikti raumenims pakankamai statybinių medžiagų – amino rūgščių – baltymus turime skaičiuoti griežtai. Kas belieka? Ogi ketogenininkų draugas – riebalas.

Pokyčiai nuo ketvirtos sporto dienos

     Nors per tris pirmąsias dienas griežtai suvartodavau 2500-2550 kcal, negalėjau būti tikras, kad šio kiekio man užtenka. Nuo ketvirtosios dienos palaikiau baltymų suvartojimo lygį ties 150g, o angliavandenių ties 20-25g per dieną, tačiau riebaliniam maistui pradėjau taikyti „instinktyvaus“ valgymo metodiką. Pirmiausiai susirenku privalomą kiekį baltymų, o jei vėliau jaučiu energijos poreikį, alkį tenkinu riebaliniu maistu (pvz. „stipria“ bulletproof kava).
     Preliminariai paskaičiavęs įsivaizduoju, kad surenku apie 3000-3300 kcal per dieną, bet didžiausiu iššūkiu vis dar tampa baltymų suvartojimas. Mat 150g baltymų atitikmuo galėtų būti apie 700g mėsos arba 30 kiaušinių..

Apibendrinant

     Per analizuojamą dešimties dienų laikotarpį nuo spalio 18-tos iki spalio 27-tos turėjau septynias treniruotes (po dvi stūmimo ir kojų bei tris traukimo). Vidutiniškai treniruotė truko pusantros valandos, tad iš čia susidaro apie 10valandų sporto salėje. Taip pat dvi dienas ėjau į krepšinio salę dviem intensyviom valandom (vieną iš dienų dubliavau su gym‘o treniruote) bei vieną dieną turėjau visiškai laisvą (nebespėjau su darbais :/ ).
     Taigi, apie 14-15valandų stipraus fizinio aktyvumo per pirmąsias dešimt sporto dienų, kūno svoris nepakito, raumenų jėga šiek tiek padidėjo, o Eglė sakė ir vizualiai tvirtesnis jau atrodau.
Gera pradžia pusė darbo!

 

P.S. visai pamiršau -  manau įveikiau mitą, jog sportuoti su keto yra sunkiau nes trūksta energijos (bent jau iki šiol man taip būdavo). Tiesiog būtina suvartoti pakankamai maisto iš kurio gaunam energiją! Keto mitybos atveju tai riebalai :)

 

Jei turite klausimų - drąsiai užduokite juos čia arba facebook paskyroje.

 

Su jumis buvo Marius, ačiū už dėmesį ir geros dienos!

 ketoavocado Marius


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą