Keto mitybos įgūdžių formavimas ir valgymo aplinkos sukūrimas

Keto pagrindai

Šios dienos tema yra keto mitybos įgūdžių formavimas ir valgymo aplinkos sukūrimas 

Dažnai tai nesureikšminama arba visai nekreipiama  dėmesio, tačiau laikas nustoti skubėti visose gyvenimo srityse ir skirti laiko SAU! 

Mityba yra gyvybės pagrindas, be maisto  neegzistuotumėte! Tačiau neužtenka jaustis vien gyviems, reikia jausti fizinę ir dvasinę palaimą valgio metu. Ketogeninė mityba yra puiki priemonė galinti pagerinti fizinę sveikatą. Valgydami tikrą, namuose ruoštą maistą su sveikaisias riebalais ir itin mažu kiekiu angliavandenių palaipsniui:

  • optimizuojate savo organų veiklą,
  • pagerinate kognityvines funkcijas,
  • sumažinate uždegiminius organizmo procesus,
  •  atsikratote nereikalingo svorio ir t.t.

Tačiau svarbu ir dvasinė palaima, o ji priklauso nuo jūsų turimų valgymo įgūdžių ir jus supančios aplinkos. Pateiksiu jums 7 svarbius keto mitybai rekomenduojamus įgūdžius, kuriuos derėtų išbandyti.

#1 Valgykite sveikuosius riebalus, užuot jų vengę

Ketogeninėje mityboje vartojami sveikieji riebalai (esantys kiaušiniuose, avokaduose,  kokosų svieste ir t.t.) padės sumažinti potraukį saldumynams, leis jums jausti ilgiau trunkantį sotumo jausmą. Ir tai yra sveikieji riebalai, nes galutiniame procese nekimš jūsų kraujagyslių  (kaip jas kemša transriebalai, esantys pvz. Bulvių traškučiuose).



#2
 Valgykite daugiau lapinių daržovių, kuriose nėra krakmolų

Prie kiekvieno savo valgio pridėkite bent po truputį lapinių daržovių, tai puikus skaidulų šaltinis. Jos padės užpildyti skrandyje likusią laisvą vietą, kuri atsiranda eliminavus visus aukštą glikeminį indeksą turinčius angliavandenius. Tokios daržovės kaip brokolis, kale kopūstas, salotos, špinatai praturtins jūsų mitybą skaidulomis, mineralais, vitaminais, ir nereikės pergyventi dėl jų kaloringumo. Šiose daržovėse itin mažas kiekis kalorijų.

#3  Domėkitės maistinėmis medžiagomis 

Nuolat domėkitės kokios maitinės medžiagos dominuoja jūsų patiekaluose, produktuose pirktuose prekybos centre. Kaip žinoma iš ankščiau pirmumas teikiamas riebalams ir baltymams, minimaliai angliavandeniams. Pirkdami prekes atkreipkite dėmesį į jų sudėti. Kavinėse skaitykite patiekalų aprašymus. Visos sukauptos žinios jums pravers ateityje.



#4 Pradėkite gaminti namuose

Pagrindinė ketogeninės mitybos esmė - valgyti tikrą, sveiką maistą. Tad norint laikytis šios mitybos teks pamiršti koldūnų ir žuvies pirštelių skyrių parduotuvėje. Maisto gaminimas namuose padės ne tik sutaupyti pinigų, bet ir gali padėti išvengti daugybės konservantų, transriebalų, dažiklių prisotinto nesveiko maisto, kurį ankščiau pirkdavote parduotuvėje ar užsisakydavote į namus.



#5 Supraskite kuris maistas jums tinka, kuris ne

Turbūt dažnai girdėjote keto mitybos atstovus, ar matėte grupėje įrašus apie pagerėjusią savijautą, odos būklę, kraujo tyrimus ir kitus šios mitybos suteiktus pliusus. Ir galvojate kodėl jums taip nėra? Atsakymas paprastas - reikia išsiaiškinti, kurie produktai jums tinka, o kurie ne. Būdas paprastas. Kiekvieną dieną pridėkite po vieną keto draugiškos daržovės ar maisto produkto porciją ir 3-4 valandų bėgyje stebėkite savo savijautą (ar neatsiranda pilvo pūtimo, padidėjusio rūgštingumo ir panašiai). Šiuo metodu išsiaiškinau, kad man netinka pieno produktai bei žiediniai kopūstai!

#6 Nepamirškite gerti vandens

Laikantis ketogeninės mitybos (ypač pradžioje, pirmosios savaitės) labai svarbus suvartojamo vandens kiekis. Minimalus suvartoto vandens kiekis turėtų būti 30ml vienam kilogramui jūsų kūno svorio. Tad jei sveriate 70 kg, jums derėtų išgerti bent 2.1 L vandens. Pradėjus kelionę į ketozę, dažnas pakeleivis būna keto gripas, kad išvengti jo rekomenduojama gerti pakankamai vandens, plius elektrolitai (kalis, natris, magnis, ar bent Himalajų druskos tirpalas).



#7
Mėgaukitės maistu

Rekomenduoju mėgautis maistu. Vietoj 15 minučių, pietaukite 30 minučių. Gerai sukramtykite kiekvieną kąsnį. Taip užtikrinsite ne tik skonio receptorių patenkinimą, bet ir sklandesnią virškinimo sistemos veiklą.

Tokie trumpi keto mitybos įgūdžių formavimo patarimai skirti ketogeninės mitybos atstovams, dabar laikas pakalbėti apie valgio metu jus supančią aplinką ir kaip ją pagerinti.

Pastebėjau, kad vis dažniau žmonės skuba, nekreipia dėmesio iš kokių indų valgo, valgio metu atlieka 2-3 pašalinius veiksmus ar panašiai. Tad dalinuosi keletu patarimų kaip pagerinti jus supančią valgymo aplinką.

#1 Valgio metu tik valgykite

Palikite mobiliuosius įrengimus toliau nuo stalo, nežiūrėkite televizijos, neskaitykite laikraščio, o atkreipkite dėmesį į maistą. Prie stalo, valgio metu nespręskite šeimos problemų, nesidalinkite darbo sunkumas - dalinkitės gerais dienos įspūdžiais arba maloniais prisiminimais apie vasaros atostogas. Emocinė būsena itin svarbi valgio metu.

#2 Pasiruoškite stalą

Paserviruokite stalą tomis lėkštėmis, kurios jau 2 metus laukia savo eilės (juk visi turbūt turime indaują su 5 servizais). Juk ne vien prieš svečius galite pasirodyti, bet ir sau galite šventę suteikti. Užteks valgyti ir gerti iš apdužusių ar įskilusių lėkščių ir dubenėlių. Puiki stalo dekoracija gali būti gyvų gėlių puokštė, ypač jei ji nuo mylimo vyro.

#Pasirinkite jaukų apšvietimą 

Vieni mėgsta valgyti dienos šviesoje, o kiti renkasi romantišką aplinką ir ant stalo uždega žvakę. Rinktis jums, kaip norite paįvairinti aplinką. Galite neskubėti ryte atitraukti užuolaidų jei lauke nešviečia saulė, o uždegti aromatinę žvakę ir ją padėti ant stalo.

#4 Vėdinkite patalpas 

Prieš pateikiant maistą bent 5 minutėms pravėdinkite virtuvę ar valgomąjį. Grynas patalpos oras padės geriau pajausti šviežio ir gardaus maisto aromatą, sustiprins skonio ir uoslės receptorius.

#5 Organizuokite šeimos pietus/vakarienę

Vis greitėjant visuomenės tempui, didėjant darbo krūviui, vis mažiau laiko skiriama šeimai. Dalijimasis maistu ir šeimos susitikimas prie bendro vaišių stalo yra iš mūsų senelių ir prosenelių perimtas paveldas. Nepamirškite savo šaknų ir savo šeimos. Spėsite peržiūrėti vakaro laidas ar pakalbėti su drauge telefonu. Skirkite laiko savo šeimai, dalinkitės maistu ir džiaukitės vieni kitų kompanija!

Ačiū už Jūsų skirtą laiką ir iki kitų straipsnių! Rasa Simon

 


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą