Apie mitybą, virusus, cukrų bei imunitetą🍽️🦠🍬

sveikata

Ar mityba gali pagerinti mūsų atsparumą virusams bei bakterijoms?

Šiomis dienomis, kai visame pasaulyje siautėja virusas COVID-19, kitaip žinomas Koronos viruso pavadinimu, visi suskubome imtis atsargumo priemonių, laikomės karantino, dirbam iš namų, vartojam maisto papildus

what the hell memeTačiau, paklausus žmonių, ar tiki, jog vienas ar kitas mitybos rėžimas gali bent dalinai apsaugoti nuo viruso, gavome aiškų atsakymą: NE. Maža to, susilaukėme ir replikų, kad norime pasinaudoję jautria tema padidinti mitybos planų pardavimus (?!). 
Kadangi KetoAvocado misija visų pirma yra švietimas, edukacija, mąstymo modelio perteikimas ir stereotipų laužymas, skubame jus edukuoti imuniteto tema. 

 

 

 

Dalinamės daktaro Ken Berry, vieno iš labiausiai pasaulyje pripažintų ketogeninės mitybos šalininkų reportažu, kuriame apžvelgiama, aukšto cukraus kraujyje (hiperglikemijos) bei imuniteto ir gebėjimo priešintis virusiniams bei bakteriniams užkratams, priklausomybė.

Kadangi suprantame, jog terminologija ir anglų kalba gali kelti sunkumų...

Pateikiame tiesiogį šio reportažo vertimą lietuvių kalba ir linkime malonaus skaitymo:

Dr. Ken Berry: „Kokia dieta sustiprina imuninę sistemą?”

Video klausimas: „Ar egzistuoja dieta, kuri gali pagerinti ar sustiprinti imuninę sistemą? – Taip!“

     Kokios dietos imtis, norint sustiprinti imuninę sistemą ir jos reakciją į bakterinę ar virusinę infekciją?
     Įgimtas imunitetas yra ta tavo imuninės sistemos dalis, kuri kovoja su infekcijomis, su kuriomis tavo organizmas dar niekada nebuvo susidūręs. Hiperglikemija (padidėjusi gliukozės koncentracija kraujyje) daro neigiamą įtaką visiems tavo imuninės sistemos mechanizmams. Svarbu paminėti, imuninei sistemai problemų gali sukelti ne tik lėtinis gliukozės padidėjimas (kaip I ir II tipo diabeto atveju). Tyrimai, kurie parodo šį ryšį, buvo atlikti tiriant trumpalaikius cukraus lygio kraujyje šuolius, kuriuos sukelia patiekalas iš daug angliavandenių. Šį gliukozės ir imuninės sistemos sąsają taip pat atskleidžia faktas, jog chirurgai dažnai atideda operacijas dėl padidėjusio gliukozės kiekio kraujyje. Taip nutinka dėl to, nes kiekvieną kartą kai tavo gliukozės lygis pakyla, padidėja tikimybė užsikrėsti virusine ir bakterine infekcija, ją turėti ilgiau, prastai sugyti, perduoti ją aplinkiniams ar net numirti.
     Tavo imuninės sistemos apsaugos mechanizmai yra itin sudėtingi. Dabar pristatysiu net mažiausio, laikino cukraus kiekio kraujyje padidėjimo įtaką tavo organizmo pajėgumui susidoroti su infekcija. Taip pat sužinosite apie dietą, kuri neturi jokios įtakos tavo gliukozės kiekiui kraujyje ir tokiu būdu apsaugo tave ir tavo imuninę sistemą nuo visų didelio cukraus lygio sukeltų problemų. Tyrimai, kuriais remsiuosi, buvo atlikti ir su gyvūnais, ir su žmonėmis, ir laboratorijoje stikliniame inde.
     Aukštas cukraus kiekis kraujyje turi labai didelę neigiamą įtaką neutrofilams (pagrindiniams baltojo kraujo kūneliams), kurie yra būtini tavo imuninės sistemos veikimui. Jie veikia kaip fagocitai ir suvalgo bakterijas ir tavo ląsteles, kurias užkrėtė virusas. Neutrofilai yra vienas iš svarbiausių tavo įgimto imuniteto komponentų. Aukštas cukraus kiekis kraujyje susilpnina šių ląstelių aktyvaciją. Net trumpalaikis gliukozės šuolis sulėtina neutrofilų judėjimą ir suprastina jų galimybę praryti užkrėstas ląsteles. Šie cukraus pakilimai taip pat pažeidžia neutrofilų galimybę kovoti su infekcija kvėpavimo sistemoje: plaučiuose, bronchuose, gerklėje ir burnoje. Šios ląstelės stipriai nukenčia, nes trumpam laikui nebegali gaminti superoksido bei spąstų skirtų kovoti su įvairioms infekcijomis.
     Aukštas cukraus kiekis kraujyje taip pat daro labai neigiamą įtaką endoteliui – mažoms ląstelėms, kurios dengia tavo kraujagysles ir limfinę sistemą. Šis turi labai svarbią rolę tavo įgimto imuniteto geram funkcionavimui. Jei endotelis neveikia tinkamai, tuomet neutrofilai negali pasiekti infekcijos ir su ja kovoti. Aukštas cukraus kiekis neleidžia endoteliui atlikti savo pirminės funkcijos – išplėsti kraujagysles ir sumažinti kraujo spaudimą. Gliukozės padidėjimas žymiai suprastina endotelio funkcionavimą ir neleidžia jam išsiplėsti bei sukelia oksidacinį stresą, taip sumažinant azoto oksido kiekį. Dar vienas gliukozės efektas yra padidintas endotelio ląstelės pralaidumas. Visos šios reakcijos sutrukdo endoteliui daryti savo darbą – kovoti su bakterinėm ir virusinėm infekcijomis ir taip prisidėti prie stiprios imuninės sistemos.
     Aukštas cukraus kiekis kraujyje taip pat turi labai didelį poveikį komplemento sistemai - imuninės sistemos daliai, kuri yra atsakinga už antikūnių ir fagocitų galimybę atsikratyti mikrobų bei pažeistų ląstelių. Net trumpalaikiai gliukozės šuoliai sukelia lėtinius uždegiminius procesus ir fibrozę. Aukštas cukraus kiekis kraujyje sutrukdo komplemento sistemos receptoriams susidoroti ir praryti svetimkūnius. Taip pat neleidžia šiai sistemai atlikti svarbiausio etapo – C3 komponento aktyvinimo bei pakenkia opsonizacijai, kurios metu užkrėstos ląstelės yra pažymimos, kad vėliau būtų sunaikintos. Taigi, dėl aukšto cukraus kiekio, tavo organizmas negali net tiksliai atrinkti ląstelių, kurios buvo užkrėstos. Dar vienas ženklus poveikis yra komplemento fiksacijos nuo imunoglobino susilpnėjimas.
     Dėl šių ir kitų priežasčių, yra aišku, jog dieta, kuri sukelia cukraus kiekio kraujyje padidėjimus, turės neigiamą įtaką visiems tavo įgimto imuniteto apsaugos mechanizmams prieš bakterines ir virusines infekcijas. Taigi, jeigu tavo dieta nesukelia cukraus šuolių ir neleidžia jam būti aukštam ilgą laiką, tu suoptimizuoji savo imuninės sistemos galimybę užtikti infekciją anksčiau, su ja kovoti efektyviau ir greičiau!
     Dieta, kuri yra pilna labai skanaus maisto, nesukelia cukraus kiekio padidėjimų ir taip sustiprina tavo imuninę sistemą, egzistuoja! Šis spektras patiekalų įeina į „deramą žmogaus dietą“. Ši mityba apima viską: nuo mažai angliavandenių turinčių dietų iki tik gyvūnų produktus turinčios dietos (carnivore). Visos šios dietos, esančios aplink keto, apsaugos tave nuo cukraus kiekio kraujyje šuolių, kurie pažeidžia tavo imuninės sistemos galimybę kovoti su virusais ir bakterijomis. Su šia dieta pre-diabetikai, II tipo diabetikai ir net I tipo diabetikai sumažina ir stabilizuoja gliukozės kiekį kraujyje. Tokiu būdu visos ląstelės, įskaitant įgimto imuniteto ląsteles, funkcionuoja daug kartų efektyviau. Lengviausias būdas įsitikinti, jog ši mityba veikia yra nusipirkti gliukomatį ir pasitikrinti savo cukraus kiekį kraujyje po valgio. Rezultatą po 30, 60 ir 90 minučių gali palyginti su bet kokia kita dieta (vegetarine, veganiška ir t.t.) Jei pastebėsi, jog kažkoks maistas pakelia cukraus lygį, tada sužinosi, jog tavo mityboje yra per daug angliavandenių, kad būtum sveikas ir turėtum stiprią imuninę sistemą. Tokiu būdu galėsi saugiai išvengti visų šių maistų ar „pseudomaistų“, kurie sukelia cukraus kiekio šuolius.
     Taigi, jeigu jaudiniesi dėl infekcijų apie kurias išgirdai per žinias, tai be abejonės turi susitvarkyti savo cukraus kiekį kraujyje, nes jis gadina tavo imuninę sistemą.

Tyrimų bei šaltinių nuorodos:

Pateikiame KetoAvocado nuomonę šiuo opiu klausimu

Kadangi viena iš oficialiai siūlomų kovos su Koronos virusu priemonių - imuniteto stiprinimas, manome, jog reikėtų pradėti ne nuo vitamino D3 bei vitamino C vartojimo, o nuo organizmo sveikatos gerinimo bendrąja prasme.

Pasisakome už natūralų imuniteto palaikymą, stiprinimą ir gerinimą 

Kaip žinia, ketogeninė mityba nėra dieta paremta dideliu kalorijų deficitu ar kosminiu svorio metimu, primename, jog keto principas - prigimtinių organizmo funkcijų atstatymas, hormonų subalansavimas bei sveikatinimasis. O numestas viršsvoris yra viso labo šalutinis šio rėžimo efektas.

Mažiname uždegiminius procesus organizme

Bene pagrindinis principas, dėl ko keto mityba veikia kaip sveikatinanti priemonė - uždegiminių procesų organizme mažinimas. Kadangi laikantis šios mitybos stengiamės riboti organizme uždegimą keliančius makroelementus - angliavandenius, natūralu, jog visoms mūsų kūne veikiančioms sistemoms, tame tarpe ir imunitetui, lieka daugiau laiko bei resursų spręsti kitas problemas, negu žarnyne kylančius uždegimus.  

Na ir žinoma - laikomės visų įprastų prevencijos priemonių

Klausomės rekomendacijų: nesiburiame į grupeles, laikomės karantino, plauname bei dezinfekuojame rankas. Tai universalūs sprendimo būdai, tikrai padedantys sumažinti tikimybę "pasigauti" šį baisų virusą. 
TAČIAU - žiūrim ką valgom! Mūsų imunitetui nesvarbu ar uždegimas kažkur virškinimo sistemoje, ar įsipjovėme į pirštą ir pateko infekcija - metami tie patys organizmo resursai sveikatai remontuoti!

 

 kai mityba netvarkinga jokie vaistai nepades

Marius KetoAvocadoLaukiame jūsų pastebėjimų bei komentarų, prašome, kad pasidalintumėte šia žinute su draugais na ir žinoma - ramaus karantino ;)

Su pagarba, Marius 


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą