Mano n-tasis asmeninis iššūkis💪🏅🏆

eksperimentas Iššūkis sveikata

     Kaip žinot, o jei nežinot, tai dabar sužinosit – spraudžiu save į rėmus, išeinu iš komforto zonos ir pradedu 44 dienų iššūkį! Pabandysiu trumpai papasakot apie šį savo iššūkį ir atsakyti į klausimus „Kas? Kaip? Dėl ko?“.

Apie įtaką rezultatams

     Ar žinot, kodėl „tyrimai“ (jei galima tai vadinti tyrimais) su vegetarais/veganais kaip bebūtų keista, bet rodo jog laikantis šių mitybos principų galima pasiekti tam tikrų sveikatos rodiklių pagerėjimą? Sakydamas „kaip bebūtų keista“ darau prielaidą, jog jūs jau esate informuoti apie būtinųjų maistinių medžiagų – aminorūgščių nepakeičiamumą (būtent tų, kurios yra gaunamos iš gyvulinės kilmės maisto produktų). Bet ne apie tai.. Atsakymas į užduotą klausimą – HEALTHY USER BIAS. Tyrėjams puikiai pažįstama sąvoka lietuviškai reiškianti „sveiko vartotojo šališkumą“. Kai atsisakome vienokių ar kitokių maisto produktų dažnai tai nebūna vieninteliai pokyčiai mūsų gyvenime, kurie veda į sveikatingumą. Net jei iš savo mitybos planų klientų anketų darytume tyrimą rastume tokias koorialacijas kaip: 95 žmonės iš 100 – nerūko, 82 žmonės iš šimto nevartoja iš viso arba vartoja alkoholį nereguliariai. Šias detales galime pavadinti healthy user bias, nes greičiausiai šie žmonės pasieks geresnių rezultatų, lyginant su tais kurie rūko ir geria alkoholį.

sveikata balansas joga

Kodėl tai pasakoju?

     Ogi todėl, kad pokyčiai gyvenime neateina po vieną! Jei norime kažką naujo pridėti į savo kasdienybę turime iš pradžių sukurti tam palankias sąlygas. Kaip be pakankamos drėgmės ir saulės šviesos negali užaugti augalas, taip ir mes be tinkamų sąlygų negalime susikurti visapusės gerovės.

     Vis negalite atsikratyti viršsvorio? O gal svoris nustojo kritęs? Turėtumėte peržvelgti savo dienos rutiną ir pabandyti įžvelgti vietas, kuriose galėtumėte įtraukti daugiau faktorių, galinčių užtikrinti jūsų geidžiamo rezultato pasiekiamumą. Susikurkite savo HEALTHY USER BIAS!

Mano problemos

     Iš pažiūros viskas gerai - dirbu, sportuoju, leidžiu laiką su šeima. Bet geriau pažvelgus į situaciją pradeda ryškėti tam tikros detalės, kurios nėra optimaliai subalansuotos. Pradedant nuo svarbiausio kokybiško gyvenimo elemento – laiko su šeima ir baigiant sporto rezultatais, galiu įžvelgti šiuos netobulumus savo kasdienybėje:

  • Su Egle praleidžiamas „kokybiškas“ laikas dažniausiai apsiriboja porą valandų prie žydrojo ekrano, kuomet neišsirinkus kažkokio įdomesnio turinio „nulūžtu“ ant sofos.
  • Su vaikais praleidžiamo laiko didžiąją dalį sudaro kelionės į ir iš darželio.
  • Darbo užduotys kasdien blaškomos buitinių reikalų, dėl ko kyla papildomas stresas, o darbai pradeda nebetilpt į dienotvarkę.
  • Turiu tieeeeek daaaaaug kuo su jumis pasidalinti, bet taaaaaaip trūksta laiko apie viską parašyti ir papasakoti. Pradedant būtinąja informacija keto naujokams ir baigiant aktualiausiais moksliniais tyrimais.
  • Nors sportuoju nemažai (dažnai 6-8 kartus per savaitę), tačiau nesistemingai. Vieną dieną prasėdžiu visą dieną, kitą - turiu dvi treniruotes per dieną.
  • Nors valgau kokybiškai (dažniausiai), tačiau nereguliariai. Dažnai nesurenku reikiamos kalorijų normos, kuri leistų užtikrinti visų gyvybinių procesų kokybišką veiklą.
  • Nesubalansuoto sporto bei mitybos rezultatas – mikro traumos, kurios prideda tam tikro nepatogumo kasdienybėje.
problemos

Jūsų problemos

     Praktiškai visos tos pačios. Visi norime būti sotūs, stiprūs, sveiki bei laimingi.

Tai ką darom?

     Iš tikrųjų viskas čia gana aišku – reikia pokyčių. O pokyčiai turėtų būti šiose srityse:

  • Miegas;
  • Maistas;
  • Laikas sau ir laikas šeimai;
  • Darbas.

Miegas

miegas

     Tiek per ilgas, tiek per trumpas miegas turi neigiamą efektą jūsų savijautai. Jei gerai pamenu, tai tyrimais atskleista, jog ilgesnis nei 9 valandų miegas yra siejamas su trumpesne gyvenimo trukme (žinoma epidemiologinis tyrimas..) bei trumpesnis nei 7 valandos per parą turi panašų efektą. Jei apžvelgtume įvairią literatūrą greičiausiai visos rekomendacijos ir tilptų į šį intervalą – miegoti nuo 7 iki 9 valandų per parą.

     Žinoma, kad vidutiniškai vienas miego ciklas trunka apie 90 minučių, taigi, 7 valandos ir 30 minučių atrodo ideali miego trukmė. Gera žinia, kad ir atsikelti tiek pramiegojus bus kur kas lengviau, negu pavyzdžiui po 8 valandų miego. Taigi – 7,5val miego – mano siekiamybė.

     Ne ką mažiau svarbu – miego rėžimas. Kai kūnas išmoksta jūsų dienotvarkę, kur kas efektyviau gali paskirstyti resursus atsistatymui bei poilsiui. Taigi, nuspręsdamas keltis 5 valandą ryto, tuo pačiu pasiryžtu eiti miegoti apie 21:30.

     Pasiruošimas miegui. Nenorėčiau eiti miegoti tik pavalgęs. Taip pat bent pusvalandį (idealiai valandą) prieš miegą nežiūrėti į žydruosius ekranus. O atsikėlus ryte turėti bent jau minimalaus fizinio aktyvumo. Nežinau kaip pavyks, bet gal prieš miegą taip pat pavyks prasieiti pusvalanduką.

Maistas

maistas

     Jei jau žinote apie keto mitybą – esate gerame kelyje. Tačiau jūsų keto ir mano keto – skirtingos. Ne veltui išskiriamos tokios ketogeninės mitybos atmainos kaip „dirty“, „clean“ bei „lazy“. Trumpai tariant – skiriasi mūsų visų supratimas kas yra tinkama, o kas nelabai. Kartais kaltas net ne supratimas, bet mūsų emocijos bei kasdienybė. Suprantame, kad nieko gero iš tų saldiklių – bet kodėl gi nepasilepinus.. Žinome, kad reiktų vartoti kaulų sultinį arba valgyti daugiau žalumynų, bet kažkaip iškeičiam juos į kitus, paprastesnius/skanesnius pasirinkimus.

     Man bene didžiausias iššūkis, su kuriuo susidūriau ilgalaikėje perspektyvoje laikantis keto – suvalgyti pakankamai maisto. Ketonai – šaunus kuras, leidžiantis nejausti energijos trūkumo net ilgai nevalgius, tačiau dėl per didelio kalorijų deficito rizikuojame neigiamai paveikti savo hormonų veiklą. Tuo pačiu vengdami salotų-žalumynų ir/ar subproduktų, rizikuojame nesurinkti visų būtinųjų mikroelementų.

     Taigi, mano iššūkis bus suvalgyti ~2500 kalorijų per dieną, kasdien į racioną įtraukiant salotas vakarienei. Taip pat visiškai atsisakysiu saldiklių (net keto draugiškų) bei riešutų ir sėklų.   

Laikas sau ir šeimai

seima

     Pradedant nuo to, kad fizinis aktyvumas bei sportas yra laikas sau, o ne kažkam kitam, pasiryžtu kasdien suvaikščioti bent 10.000 žingsnių. Tikiuosi be vaikščiodamas taip pat paklausyti audio knygų. Pasistengsiu susidėlioti treniruočių-varžybų planą ir išvengti tų dienų kai nusivarau nuo kojų arba prasėdžiu visą dieną.

     Manau žingsnių surinkimą pavyks suderinti su Eglei skiriamu laiku, o aukščiau minėtas laikas prieš miegą be ekranų šviesos – taps puikiu kokybiškų pasikalbėjimų laiku.

     Pasakos prieš miegą padės ne tik Austėjai, bet ir man pasiruošti kelionei į sapnų pasaulį.

Darbas

darbai

     Pagrindinis visų šių pokyčių privalumas – dalindamasis savo patirtimis ir rezultatais tuo pačiu dirbsiu savo švietėjišką darbą. Keldamasis anksčiau ir geriau paskirstydamas laiką taip pat turėsiu daugiau laiko efektyviai vystyti verslą bei kelti ketogeninės mitybos populiarumą Lietuvoje.

     Negyvenkite tik tam, kad galėtumėte dirbti – dirbkite taip, kad galėtumėte sau leisti gyventi. O, kad galėtumėte ilgai ir laimingai gyventi, būtinai pasirūpinkite aukščiau įvardintais gyvenimo aspektais.

Apibendrinimas

     Tikiuosi šis mano pirmadienio ryto rašinėlis paskatins ir jus ryžtis pokyčiams ir imtis konkrečių veiksmų. Tikiuosi suteiksite man pakankamai motyvacijos tęsti šį pasižadėjimą sau iki pat 29-ojo gimtadienio gruodžio 1 dieną. Laukia net 44 disciplinos dienos! Visą mano kasdienybę galėsite stebėti mano Instagram paskyroje @mariusketo. O jei manote, kad galėtumėte pasiryžti kažkam panašaus, žymėkite #manoiššūkis soc. tinkluose ir gaukite papildomą motyvacijos pliūpsnį.

ketoavocado


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą