Kelias link sveikatingumo 💊💪🍽️

Mitybos pagrindai

Modernių laikų modernios problemos

greitas gyvenimo ritmas21-as amžiaus pradžia laikoma tolerancijos ir politkorektiškumo laikotarpiu - daug ką šiais laikais laikome norma. Dideli drabužių dydžiai – ne išimtis. Nors populiaru teigti, kad „dideli žmonės taip pat gražūs“, bet jau nuo senovės antikos laikų buvo žinoma, kad tik sveikame kūne – sveika siela. Gal noras išsiskirti iš minios, o gal prabundantis sąmoningumas lėmė, kad žmonės vis dažniau susirūpina ne tik savo kūno grožiu, bet ir sveikata.

Baigėme studijas, susiradome gerai apmokamą darbą, įsigijome būstą bei sukūrėme šeimą. Šis gyvenimo etapų eiliškumas, nors ir visų siektinas, tačiau ko gero identifikuoja vieną svarbų pokytį mūsų gyvenime, kurio dažniausiai neišskiriame ir nesureikšminame. Pasikeitus gyvenimo būdui, pasikeičia ir asmeninės sąvybės: iš aktyvių, nenustygstančių, užsidegusių ir visada kažko ieškančių tampe ne tik sėslesni, konservatoriškesni bei tam tikra prasme labiau atsipalaidavę.
Šaldytuvas – pilnas maisto (o jei ne – Barbora atveža labai greitai), po langais automobilis pilnu baku degalų, o dviratis iš rūsio nebuvo ištrauktas jau kelis metus. Ar pažįstate šitoje situacijoje save? Jei taip..

..tai ko gero kaip ir dažnam iš mūsų su šiais svarbiais gyvenimo pokyčiais atėjo ne tik gyvenimo patogumai, bet ir papildomi kilogramai. Sveikintina, jei nuo studijų laikų priaugote vos vieną kitą kilogramą riebaliukų! Tačiau jei pažiūrėsime į statistiką, absoliuti dauguma populiacijos nuo 30-tų gyvenimo metų patiria ryškų kūno svorio prieaugį. Fiziologiškai daugelis organizmo procesų, tame tarpe ir medžiagų apykaita, pradeda lėtėti pasiekus šį amžių (kam vėliau, o kam anksčiau), o gyvenimo būdo pokyčiai šiuo laikotarpiu naudos mūsų metabolizmui tikrai neprideda. Mažiau judame, daugiau valgome, dėl greito gyvenimo tempo sunkiai pasisotiname, vartojame vis daugiau greito maisto. Greitas maistas – greita energija. Kaip ir skambėtų logiškai, tačiau pamiršome paminėti ir greitai sugrįžtantį alkio jausmą. Taigi, užkandame, perkandame, krimstelime, o neužilgo vėl jaučiame alkį ir kartojame šį ciklą iš naujo. Pasinėrę į šį uždarą ratą vis dažniau normalų, kokybišką maistą keičiame į sumuštinius, picas, koldūnus bei kitus pusfabrikačius.

Dieta ar mityba?

Kažkuriuo momentu stabtelime, susimąstome „gal jau užteks..?“. Atsidarome „Google“ paiešką ir ieškome greitų dietų, numetame vieną kitą kilogramą, pasidžiaugiame ir nusprendžiame baigti šias kančias ir pagaliau...

...save apdovanoti laisva nuo dietos diena, trumpu savaitgaliu ar trumpom atostogom. Ir štai vėl tepame majonezinį padažą ant skanios plikytos duonos.
Bet kodėl šie pokyčiai trumpalaikiai? Kodėl negalime tęsti šio rėžimo ilgą laiką? Jau vien pavadinimas išduoda: „baltyminė dieta“, „grikių dieta“, „8 dienų dieta“, ar dar kokia kebabų dieta. Visa paslaptis ne dietos specifikoje, o psichologijoje.
Žodis „dieta“ savaime skamba kaip bausmė. Buvome neatsakingi, daug ir skaniai valgėme, o dabar save baudžiame kažkieno sugalvota priemone – greita dieta.

greita dietaO jei greitas maistas ir greitos dietos, kartu su greitu svorio pokyčiu jau atsibodo, pats laikas pažvelgti į visą tai kitu kampu, per sveikos mitybos prizmę. Nors techniškai dieta ir mityba yra lygiareikšmiai žodžiai, praktiškai galime pastebėti, jog žmonės, besilaikantys vienokios ar kitokios mitybos rėžimo turi omenyje ilgalaikę perspektyvą, ar bent jau santykinai ilgesnę, nei besilaikantys dietos. Jei mūsų tikslas laikinai susitempti, ar sulieknėti, kad tilptume į puošnius drabužius šventės proga – užteks dietos. Tačiau KetoAvocado tikslas – padėti jums pasiekti būseną, kai nebereikia siekti įsisprausti į mažesnio dydžio drabužius, o greičiau pakeisti visą garderobą į bent porą dydžių mažesnius.

Besilaikančiųjų tikslai

Nors pagrindinė priežastis, dėl ko žmonės ieško dietų ar mitybos pokyčių – padidėjęs svoris, tačiau kartu su griežtesniu mitybos rėžimu pajuntame ir daugiau privalumų. Kadangi daugelis sveikatos sutrikimų tiesiogiai susiję su medžiagų apykaitos, insulino atsparumo ar kitomis hormoninėmis problemomis, pradėjus sveikai maitintis ir atsisakius pusfabrikačių labai greitai pajaučiame pagerėjimą. Ar tai būtų pagerėjusi miego kokybė, ar dėmesio koncentracija, ar bendro energijos lygio pakilėjimas. Jei tik mūsų nekankina psichologinis vargas dėl dietos laikymosi, šiems pokyčiams atsispirti tampa gana sunku. Būtent dėl šio galimo psichologinio vargo, būtina rinktis būtent prie jūsų gyvenimo ritmo derančia mitybos sistemą ar planą.

Į ką reikėtų atsižvelgti

Ko gero jau ne vieną kartą teko girdėti, jog ne mitybos plano ar dietos išskirtinumas, paprastumas, aiškumas ar koks kitas “-umas”, bet kalorijų deficitas padeda jums atsikratyti viršsvorio. Užtikriname – tai visiška teisybė. Suvalgome daugiau negu sudeginame – apvalėjame, turime deficitą – lieknėjame. Būtina suprasti, jog pagrindinį tikslą – sulieknėti, pasieksite bet kokiu atveju, jei tik sistemingai ir tvarkingai laikysitės naujojo rėžimo. Teoriškai, trumpalaikėje perspektyvoje rezultatų galėtumėte pasiekti net maitindamiesi “Snickers” šokoladukais. Tačiau renkantis lieknėjimo bei sveikatinimosi priemones rekomenduojama atsižvelgti ne tiek į žadamą rezultatą, bet į naujos mitybos sudėtingumą. Kuo labiau prie jūsų pomėgių bei gyvenimo būdo pritaikytas mitybos planas, tuo didesnė tikimybė laikytis šio plano ilgesnį laikotarpį.

Jei mėgstate pavalgyti skaniai ir neatsisakote desertų – greičiausiai jums netiks „vištienos krūtinėlės ir ryžių dieta“. Jei kiekvieną dieną dirbate „super vadybininko“ darbą, greičiausiai jums netiks ir tas variantas, kai dienos racioną sudaro 5-7 valgymai, nes paprasčiausiai nėra tam laiko. Jau nekalbėsime apie grikių, kopūstėlių ar kitas vieno maisto produkto dietas – kad ir kokią stiprią valią turit, paversti tai ilgalaike mityba vargu ar pavyks.

Juk su kiekvienu pokyčiu norime išlaikyti ir jau nusistovėjusią tvarką bei harmoniją mūsų kasdienybėje. Taigi apibendrinant šias kylančias problemas ir siekiant ilgalaikio efekto su individualiai jums tinkančiu mitybos planu būtina įvertinti šiuos faktorius:harmonija

  • kiek kartų per dieną esate pratęs valgyti
  • kuriuos produktus valgote pasimėgaudami, o kurių net užuosti nenorite
  • Ar esate linkęs pasmaližiauti
  • Ar turite sveikatos problemų, dėl kurių negalite kažko valgyti arba būtinai turitę kažką valgyti
  • Ar esate linkęs gaminti maistą, ar tiesiog norite kuo greičiau patenkinti alkį

 

Apibendrinant problemas bei sprendimus

Jei jau pradedate pajausti su amžiumi ateinančią fizinį nuovargį, sunkumą užlipti laiptais ar nueiti iki parduotuvės pestute, ko gero reikėtų susimąstyti apie sveikatinimosi priemones. Fizinio aktyvumo veiklos, stresą malšinančios priemonės, mitybos įpročių peržiūra bei korekcijos turėtų būti pirmi žingsniai ne tik siekiant palengvinti kasdienybę, bet ir sustabdyti bėgantį laiką išliekant jaunais, vikriais ir stipriais (ne tik fiziškai, bet ir dvasiškai). Apie konkrečias naudas, kurias organizmui suteikia tvarkingas mitybos rėžimas galite paskaityti kitose KetoAvocado publikacijose, o jei jau galvojate apie pastaruosius pokyčius, KetoAvocado padės jums bei sudarys asmeninį, visiškai individualų mitybos planą pagal jūsų poreikius. Užsisakykite plano anketą ir pradėkite savo keto-kelionę!

 

Su pagarba,

KetoAvocado

 ketoavocado

 

 


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą