Kodėl jūs negalite numesti riebalų? (Pirma dalis)

sportas sveikata

     Atrodo jau išbandėte visus įmanomus ir neįmanomus būdus kaip mesti svorį? Ir vis nepavyksa atsikratyti didesnio kiekio riebalų?
     Ar kada pagalvojote, kodėl net reguliariai sportuodami ir atrodo suderinę mityba, niekaip negalite numesti paskutinių riebalų likučių? Jūs treniruojatės sporto salėje keturis ar penkis kartus per savaitę, bėgiojate ir darote “kardio”, netgi bandote prisiversti sportuoti savaitgalį...   Rezultatas vis tas pats ir jau baigiate nuleisti rankas? :(

     Ar teko girdėti apie hormoną insuliną? O gal girdėjote apie jautrumą insulinui, apie insulino rezistenciją? Šiame straipsnyje sužinosite, kodėl jautrumas insulinui yra didžiausia jūsų kliūtis ir kaip ją nugalėti, kad pasiektumėte rezultatus!

Identifikuojam priešą

     Valgote sveikiausią maistą, kokį tik galite rasti, stengiatės reguliariai sportuoti ir nepaisant visko, jūs vis dar nesate toks lieknas, koks norite būti. Manau, kad turiu atsakymą į jūsų klausimą – jūsų jautrumas insulinui sumažėjęs.
     Jautrumas insulinui anksčiau ar vėliau iškelia klausimų. Ypač kai kalbame apie maksimalaus rezultato-tikslo pasiekimą. Insulino hormonas pasižymi tuom, kad didesni, negu būtini, jo kiekiai kraujyje užkerta kelią kūno riebalų skaidymui.
     Nedaug sveikatos ir kūno rengybos specialistų, asmeninių trenerių žino apie jautrumą insulinui (IJ) bei supranta šios temos subtilybes. Todėl visiškai nenuostabu, kad kiekvieną dieną vyrai ir moterys  sunkiai kovoja su viršsvoriu ir riebalais.
     Nepaprastai sunku laimėti kovą, kai nežinote prieš ką kovojate! Tad leiskite man paaiškinti, koks yra insulino vaidmuo ir kaip keičiasi jo jautrumas priklausomai nuo to, kiek arti esate savo svorio ir riebalų praradimo tikslo.

Jautrumas insulinui

     Jei skaitėte straipsnius apie insulino hormoną, tikriausiai pastebėjote, kad juose dažniausiai kalbama apie insulino anabolines savybes ir poveikį raumenims. Tačiau naujausi insulino veikimo tyrimai rodo, kad tie patys anaboliniai polinkiai veikia ne tik raumenų, bet riebalų ląsteles. Dauguma žmonių nesuvokia, kad išskiriamas insulinas taip pat veikia riebalų, kepenų ir raumenų ląsteles. Tačiau tai nėra vienintelė problema.
     Tyrimų apžvalga mums sako, kad IJ iš tikrųjų padidėja, kai sumažinate savo kūno svorį ar kūno riebalų procentą. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį, kad IJ stiprėja, kai daugiau treniruojatės. Katabolinis IJ poveikis padidėja sporto metu ir išsilaiko maždaug 30–45 minutes po treniruotės. Svarbu pažymėti, kad nors insulinas yra jautrus bet kokiam mūsų suvalgomam maistui. Tačiau iš visų maisto šaltinių (riebalų, baltymų ir angliavandenių) insulino kiekį kraujyje po valgio labiausiai padidina būtent daug angliavandenių turintys maisto produktai.

(pirmos dalies pabaiga)


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą