Įvadas į ketogeninę mitybą (1 dalis)

Keto pagrindai

    ketogeninė mitybaKetogeninė mityba (arba keto dieta, jei trumpiau) tai santykinai mažai angliavandenių bei daug riebalų turinti mityba. Tiesą sakant yra atlikta virš 20 tyrimų, kurių išvados teigia, jog tokio tipo dieta gali ne tik padėti atsikratyti viršsvorio, bet ir pagerinti sveikatą (1).
     Ketogeninė mityba netgi gali turėti teigiamų efektų kovojant su diabetu, vėžiu, epilepsija bei Alzheimerio liga (2, 3, 4, 5).
     Šioje publikacijų serijoje KetoAvocado pateiks jums detalų įvadą į ketogeninę mitybą.
     Ketogeninė dieta, tai labai mažai angliavandenių bei labai daug riebalų racione turinti mityba, turinti labai daug panašumų su Atkinso dieta bei tipine low-carb (mažai angliavandenių turinčia) dieta.

Keto mitybos skirtumai

     Mitybos principas, išskiriantis ją iš kitų alternatyvių dietų – drąstiškas angliavandenių vartojimo sumažinimas, pakeičiant juos riebalais. Toks pokytis valgymo įpročiuose sudaro prielaidą organizmui patekti į unikalią metabolinę būseną – ketozę.
     Kai patenkame į šią būseną, organizmo procesai, verčiant riebalus į energiją, tampa įspudingai efektyvus. Taip pat šio proceso metu riebalų molekulės kepenyse verčiamos ketonais, kurie yra laikomi vienu iš smegenų darbui palankių energijos šaltinių (
6, 7). Laikantis ketogeninės mitybos, dėl sumažėjusio angliavandenių vartojimo, stipriai sumažėja cukraus lygis kraujyje bei teigiamai paveikiamas insulino išsiskyrimo lygis, ko pasekoje, veikiant kartu su ketonais, organizmas gauna keletą papildomų sveikatos naudų (6, 8, 9, 10, 11).

Apibendrinimas
Keto mityba, tai mažai angliavandenių ir daug riebalų racione turinti mityba, mažinanti cukraus lygį kraujyje ir reguliuojanti insulino išsiskyrimo lygį, ilgainiui organizmo medžiagų apykaitą perjungianti iš gliukogeninės(angliavandenių) į ketogeninę (riebalų).

Ketogeninės mitybos tipai

Literatūroje ir praktikoje išskiriamos kelios keto mitybos variacijos:

  • Standartinė ketogeninė mityba: Labai mažai angliavandenių, šiek tiek baltymų ir daug riebalų. Standartiškai šie santykiai atrodytų taip: 75% riebalų, 20% baltymų ir tik 5% angliavandenių (1).
  • Ciklinė ketogeninė dieta: kai į įprastą keto mitybą įtraukiamos dienos, kai vartojame kur kas daugiau angliavandenių. Kaip pavyzdžiui 5 dienas laikomės standartinės keto ir beveik negauname angliavandenių, o kitas dvi savaitės dienas propoguojame santykinai daug angliavandenių turinčią mitybą.
  • Tikslinė (angl. targeted) ketogeninė dieta: kai angliavandenius dienos racione paskirstome taip, kad jų valgymo intervalai sutaptų su fizinių treniruočių laiku.
  • Daug baltymų turinti keto mityba: labai panaši į standartinę ketogeninę mitybą, tačiau dėl padidinto baltymų kiekio keičiasi makroelementų santykis, kai vartojame 60% riebalų, 35% baltymų ir tuos pačius 5% angliavandenių.

     Verta paminėti, kad plačiausiai studijuojamos ir tiriamos būtent  standartinė bei baltyminė ketogeninės dietos. TIek ciklinė, tiek tikslinė keto mityba yra labiau pažangios priemonės, kurios pagrinde naudojamos profesionalių atletų bei sportininkų.
     Šioje straipsnių serijoje bus pateikiama informacija daugiausiai skirta apibūdinti standartinei ketogeninei mitybai, tačiau daugelis principų gali būti taikomi ir kitoms keto dietos variacijoms.

Apibendrinimas
Nors yra keletas ketogeninės dietos/mitybos variantų, daugiausiai tiriama ir rekomenduojama naudoti yra būtent standartinė ketogeninė mityba

Toliau skaitykite:

Ketogeninės dietos nauda sveikatai

 

Jei patiko šis straipsnis, būtinai pasidalinkite juo su savo draugais, o jei turite papildomų klausimų, užduokite juos komentarų skiltyje

ketoavocado ponas


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


  • Angelina“ platformoje „

    Sergu epelepsijai, ir noriu numesti kg. Ketogenine dieta reikia gerti, kad sumažėtų priepuoliai sergu nuo kūdikystės, esu jautri negaliu valgyti ir gerti aštraus, kartaus, rūgštaus žalia ir juoda kava iš kartu priepuoliai, kartais į diena po 20 priepuolių jaučiu baimė po to priepuolis. Ir beveik niekur ne išeinu iš namų ir labai pastorejau apie 114kg.noriu sulikneti ir pasveikti nuo epelepsijos. Skaičiau, kad reikia gerti ketoavocado Lt. Bet nežinau kokia kaina? Ir ką galima ir ką negalima valgyti. Labai prašau padėkite ar ten bus tabletės, peliules, kapsulės. Ir koks sudėtys. Ačiū lauksiu atsakymą. Sėkmės darbe.


Rašyti komentarą