Ketogeninė mityba ir sportas (Aurimo 1-a diena)🏋️‍♂️🎽🧗

sportas

     Nors aktyviai į sportą pradėjau vos metų pradžioje, rugpjūčio vidury teko apleisti sportą, dėl susiklosčiusios nepalankios finansinės situacijos, patekus į auto įvykį (gerai, kad nukentėjo tik automobilis). Paskutiniu metu visos mintys ir veiklos buvo nukreiptos į grįžimą prie aktyvėsnio gyvenimo ir, žinoma, raumeninės masės auginimo (Marius galvojo, kad sveriu 45kg).
     Praeitą savaitę po susitikimo su dabartiniu kolega, KetoAvocado bendrasavininku, Marium supratau, kad viskas "taip ir turėjo nutikti“. Aplinkybės ir kalba susidėliojo taip, kad ne tik tapau šios kompanijos dalimi, bet ir radau sporto partnerį, kurio filosofija panaši į mano - "prižiūrėti kūną yra viena iš svarbiausių veiklų žmogaus gyvenime!". Tuo pačiu, tai puiki galimybė sugriauti nusistovėjusias normas ir standartus, klaidingas teorijas, jog ketogeninė mityba nedera su raumenų auginimu (ar apskritai sportu).

Pokyčiai ir bandymai

     Vaikystėje teko lankyti šokius, vėliau buvau gan greitas “sprinteris”, tačiau kai būnant maždaug 12os metų, mano gyvenime atsirado kompiuteris, visiškai apleidau judėjimą ir sportą. Tada kompiuteris tapo mano didžiausiu draugu, o vėliau teko suprasti, kad visgi - priešu.
     Prieš keletą metų teko bandyti ėjimą į sporto salę, tačiau nebuvo nei tinkamų žinių, nei adekvataus požiūrio į šį sportą. Galiausiai po keletos mėnesių visas užsidegimas baigėsi. Ieškodamas galimybių "įsivažiuoti" į aktyvų gyvenimą pradėjau daug domėtis: skaičiau, analizavau, klausiausi audio knygų bei seminarų.
     Investavęs nemažai laiko domėjimuisi ne tik mitybos, bet ir sporto temomis (nes jos glaudžiai susijusios), supratau, jog turiu šiokį tokį privalumą. Mat nuo pat paauglystės mano organizmui taip ir nebuvo sukeltas joks didžiulis fizinis krūvis (nei aktyvaus sporto, nei sunkaus darbo), vis dar turiu neišnaudoto potencialo spartaus raumenų augimui (angl. noob gains). 

     Išbandymų metas prasidėjo 2019 metų sausį, kai baigus egzaminų sesiją dietetikos studijose, atsirado daugiau laisvo laiko nuo paskaitų. Pradėjau studijų ir papildomo domėjimosi metu įgautas žinias taikyti praktikoje - nusipirkau sporto salės abonimentą.
     Pirmus kelis mėnesius buvo sunkus adaptacinis periodas: naujas kūno pažinimo procesas, nestandartinė rutina, vidinės motyvacijos svyravimai. Tačiau rezultatai po truputį gerėjo ir tai buvo pagrindinė motyvacija tęsti darbus.
     Kai studijų metu atliekant praktiką atsirado galimybė sužinoti daugiau apie ketogeninę mitybą, iš karto užsikabinau ir pradėjau tyrinėti ją iš visų pusių. Viena jų - fizinis aktyvumas bei sportas. Teko perskaityti labai daug nuomonių, jog ketogeninė mityba ir sportas sunkiai suderinami, tačiau radęs pakankamai svarių argumentų, jog gali būti ir atvirkščiai - nusprendžiau išbandyti savo kailiu.
     Praturtinęs savo mitybą aukštos kokybės gyvulinės kilmės baltymais (skirtus raumenims) bei riebalais energijai gauti labai greitai pastebėjau progresą sporto salėje. Pajaučiau, jog po kiekvienos treniruotės turiu daugiau jėgų. Raumenys vis stiprėjo ir stiprėjo, todėl nusprendžiau patikrinti savo jėgas su didesniais svoriais. Įsitikinęs jog turiu daugiau jėgų negu bet kada gyvenime, aš išsklaidžiau visas abejones ar Keto tinka sportuojant. Tikiuosi šiuo viešu eksperimentu padėsiu ir jums apsispręsti ir paskatinti ne tik pakeisti mitybos įpročius, bet ir pakelti savo fizinį aktyvumą.

Treniruotės programa

     Kartu su Mariumi darysim panašius pratimus, bet pagal tą patį principą. Treniruotės bus sudarytos iš "traukimo", "stūmimo" ir "kojų" dienos, kartais įtraukiant pratimus pilvo preso stiprinimui. Iš pradžių bus atliekami baziniai jėgos pratimai (kol dar raumenys nėra nei kiek nuvargę), o po to - izoliaciniai, nukreipti į mažesnes raumenų grupes.

Atskaitos taškas nuo spalio vidurio

      Visada mąsčiau jog reikia išsitirti kiek čia tų raumenų turiu ir viso kito, tad Mariui pasiūlius viską viešinti man užsidegė liepsnelės akyse ir sutikau! Spalio vidury, mano situacija tokia:

  • 16,4 % kÅ«no riebalų (apie 11,1 kg)
  • Liekna kÅ«no masė 56,4 kg
  • Abiejų rankų liekna masė (K) 3,93 (D) 3,90
  • Kojos (K) 10,18 (D) 10,14

      Preliminariai yra planas darytis kūno kompozicijos testą kas mėnesį arba truputį dažniau.
     Kiek teko skaičiuotis savo bazinę medžiagų apykaitą, skirtingomis forumulėmis, šis rodmuo visada svyruodavo tarp 1500 kcal ir 1700 kcal. Šįkart atlikus testą su prietaisu "X-Contact 350" pateikta reikšmė buvo 1563 kcal. Turint omeny, kad formulės pripažįsta iki 5% paklaidą, galima daryti prielaidą, jog rezultatai gana tikslūs. Kadangi labai stipriai nejudu dienos bėgyje, tai save labiau priskiriu prie nedidelio fizinio aktyvumo asmenų. Todėl man tereikia suvartoti 2000-2263 kcal, nes visas kalorijų padidinimas bus skirtas treniruotės fiziniam krūviui atsverti.  Iš liesos kūno masės paskaičiavau, jog baltymų kasdien reiktų surinkti apie 124g, o visas likusias kalorijas rinksiu keto būdu - iš riebalų. Jei jau nebespėju suvalgyti to kas priklauso, nematau problemos ir išgerti aliejaus ar atsikąsti sviesto kaip šokolado

P.S. Man nėra nemalonių klausimų 😉 Klauskite bet ko!

Ačiū jog skyrėte laiko perskaityti ir atsiminkite siekti savo tikslų!

KetoAvocado Aurimas


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


  • „Aurimas“ platformoje „“

    Sveiki .Jau ne vieną pvz turiu, kai raumenis augina su ketogenine mityba .Bet o kaip būtu su ištvermės sportu?


Rašyti komentarą