Apie skydliaukės problemas ir keto 👨‍⚕️💊

sveikata

Dr. Josh Axe “Ketogeninė dieta“ 184-187psl.

Skydliaukės problemos

ketogenine mityba    Turbūt girdėjote, kad ketogeninė dieta, netinkamai jos laikantis – gali neigiamai paveikti skydliaukę. Tačiau tiesa yra daug sudėtingesnė. Skydliaukė gamina hormonus, kurie daro įtaką daugybei svarbių organizmo funkcijų, pradedant energijos bei medžiagų apykaita ir baigiant kūno temperatūra ir širdies plakimo dažniu. Yra trys pagrindiniai hormonai, apie kuriuos turite žinoti, jei norite geriau suprasti, kaip dirba skydliaukė. Hipofizė, posmegeninė liauka, išskiria skydliaukę stimuliuojantį hormoną (SST), o šis skatina kitų dviejų hormonų, trijodtironino (T3) ir tiroksino (T4), gamybą. T4 yra pagrindinis skydliaukės gaminamas hormonas. Kraujas jį nuneša į kepenis, kur jis yra paverčiamas į T3 – aktyviąją hormone formą, reguliuojančią kiekvieną organizmo ląstelę.
     Terminas “hipotireozė” reiškia, kad jūsų kraujyje cirkuliuoja per mažai T4 ir SST; skydliaukės funkcijos susilpnėjimas gali sukelti svorio augimą, plaukų slinkimą, nuovargį, atminties sutrikimus ir šalčio netoleravimą. Tai autoimuninė liga, išsivystanti dėl uždegimo. Nuslopinus uždegimą, skydliaukės funkcija pagerėja, nes T4 lengviau virsta į T3 – kaip tik tokiu principu yra pagrįstas ketogeninės dietos veikimo mechanizmas. Be to, laikantis daug angliavandenių turinčios dietos, cukraus kiekis kraujyje pradeda svyruoti, o tai skatina formuotis uždegiminius baltymus, vadinamuosius glikolitinius fermentus, kurie slopina skydliaukės funkciją; privertę organizmą vietoj gliukozės deginti ketonus, sumažinsite uždegimo riziką. Neaktyviam T4 virsti aktyviu T3 taip pat trukdo atsparumas insulinui, atsiradęs dėl antsvorio ir gausaus angliavandenių vartojimo – laikantis mano ketogeninės dietos plano, gliukozė nebekelia sunkumų.
     Vis dėl to yra įrodymų, kad bet kuri svorį mesti padedanti dieta, įskaitant ir ketogeninę, mažina T3 kiekį kraujyje. Teoriškai jūs turėtumėte pajusti hipotireozės simptomus, bet štai kas įdomu: daugelis mano pacientų jų nejaučia. Nežinia, kodėl taip yra. Tačiau žurnale Journal of the American Medical Association paskelbto tyrimo duomenimis, antsvorio turinčių ir nutukusių jaunų suaugusiųjų, kurie numetė 10-15 proc. savo kūno svorio, laikydamiesi riebalus ribojančios dietos, medžiagų apykaita, kontroliuojama skydliaukės, sulėtėjo labiausiai (20). Visiškai nežymiai sulėtėjo dalyvių, besilaikiusių griežtai angliavandenius ribojančios dietos, medžiagų apykaita. Taip galėjo nutikti dėl to, kad ketozė gerina ląstelių ir mitochondrijų, „energijos jėgainių“, funkciją, todėl jos jautriau reaguoja į T3 ir geba puikiai funkcionuoti, esant mažesniam šio hormono kiekiui kraujyje.
     Bet kuriuo atveju, laikantis ketogeninės dietos, reikėtų atidžiai stebėti savo savijautą. Jeigu esate vangūs, jaučiatės pavardę, o svoris krinta labai sunkiai, reikėtų pereiti prie ciklinės ketogeninės dietos programos, įtraukiant į ją protarpinį angliavandenių vartojimą. Skydliaukės ligomis sergantiems žmonėms tinkamiausi angliavandeniai yra uogos ir daiginti ryžiai, turintys daug GASR.

Be to, vartokite daug šių skydliaukės funkciją palaikančių produktų:

Seleno, kuris padeda subalansuoti T4 gamybą organizme. Puikūs seleno šaltiniai yra geltonieji tunai. Konservuotos sardinės, laisvai ganomų jaučių mėsa, jaučių kepenys, kiaušiniai ir špinatai.

B grupės vitaminų, ypač tiamino ir B12. Tiamino yra smidruose, sezamų sėklose, pistacijose, silkėse, pievagrybiuose, maltuose sėmenyse ir špinatuose. Vitamino B12 gausu laisvai ganomų jaučių mėsoje, tunuose, nepasterizuoto pieno sūriuose, grūdėtoje varškėje, ėrienoje, kiaušiniuose ir lašišoje.

Probiotikų, tokių kaip kefyras, raugintos daržovės, kokosų kefyras, natto, probiotinis jogurtas, gira ir nepasterizuoto pieno sūriai. Pralaidaus žarnyno sindromas yra siejamas su hipotireoze, todėl šie produktai gali padėti atkurti žarnyno mikrobiomo sveikatą ir išgydyti virškinamojo trakto ligas. Taip pat patartina vieną ar du kartus per dieną išgerti po vieną probiotikų kapsulę turinčią 50 milijardų KFV.

Proteolitiniai fermentai slopina uždegimą. Jei sergate autoimuninėmis skydliaukės ligomis, pavyzdžiui Hašimoto liga, proteolitinių fermentų, tokių kaip bromelainas, vartojimas gali sumažinti skydliaukės uždegimą. Kasdien išgerkite po 500-800g bromelaino.

Migdomosios vitanijos palaiko skydliaukės sveikatą ir gali būti vartojamos kapsulių, arbatos bei tinktūros pavidalu. Šios žolelės taip pat padeda kovoti su stresu. Tyrimai parodė, kad migdomosios vitanijos teikia naudos ir tuomet, kai skydliaukė yra per aktyvi, ir tuomet, kai ji dirba nepakankamai aktyviai. Be migdomųjų vitanijų, tradicinėje kinų medicinoje skydliaukės ligoms gydyti taip pat yra naudojamos lipniosios remanijos ir mėlynžolės taškuonės. Dozės gali įvairuoti, todėl laikykitės nurodymų ant pakuotės.


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą