Kava su sviestu – gerti ar negerti?☕🧈🥥

patarimai

     Nustebsite sužinoję, jog keto kava išpopuliarėjo kur kas anksčiau negu pati ketogeninė mityba – ją dar 2007 metais sugalvojo vienas iš biohackingo pradininkų – Dave Asprey. O tai, ką mes vadiname „Bulletproof“ kava – jo užpatentuotas prekės ženklas. Tiems, kas negirdėjo apie biohackingą bei nesusidūrė su D.Asprey turiniu – rekomenduoju. Šis autorius net dešimtmečiu anksčiau negu prasidėjo ketogeninės mitybos populiarėjimas jau skleidė žinią apie mitochondrijas bei kaip sudaryti joms geras sąlygas. Kaip žinome iš ketogeninės mitybos vadovėlių – ketonai šioms mūsų organizmo ląstelėms yra puikiausias kuro šaltinis. Taigi kaip ir kodėl (ne)turėtume dėti sviesto į kavą? Apie viską nuo pradžių..

dave asprey bulletprood

Kavos poveikis

     Visų pirma supraskime, dėl ko žmonės geria kavą. Nors dažnam tai jau didesnę ar mažesnę priklausomybę keliantis stimuliantas, be kurio negali prasidėti rytas, paprastai gerdami kavą tikimės energijos įkrovos. Dažniausiai kava suprantama kaip miego priešas, o kartais tiesiog kaip laisvalaikio forma – einam į miestą atsigerti kavos arba ilgas keliones automobiliu pradedam nuo kavos iš degalinės..

     Energijos atsiradimo pojūtį sukuria kavoje esantis kofeinas. Apie jo naudą ir žalą neišsiplėsime, tačiau vieningos nuomonės nėra – nors kavos pupelės laikomos antioksidantu, jose esantis kofeinas gali veikti ir neigiamai (sukelti kraujospūdį, pykinimą diarėją).

energija liepsna

Iš kur dar galime gauti energijos?

     Jei mokėtės ir suprantate iš kur mūsų kūnas gauna energijos kasdieniams darbams atlikti, žinote, kad turime du potencialius energijos šaltinius – cukrūs bei riebalai. Kadangi ketogeninėje mityboje griežtai atsisakome visų pridėtinių bei natūralių cukrų ir daugumos angliavandenių (išskyrus skaidulas), natūralu, kad mums lieka vienas energijos pasirinkimas – riebalai.

     Jei kavą geriame dėl energijos ir riebalus valgome dėl tos pačios priežasties.. tai kaip čia gali būti neprasminga juos apjungti? Maža to, kad gausite energijos ketonų pavidalu (kurie mūsų smegenims yra kur kas geresnis kuro šaltinis nei gliukozė), tuo pačiu sumažinsite ir galimus neigiamus kavos poveikius, mat į darbą dėl riebalų įsijungia ir kepenys, kurios yra tarsi mūsų filtras ir apsauga nuo toksiškų medžiagų.

Kas yra keto kava?

     Vieni ją vadina „Bulletproof“, kiti sviestine kava, kiti keto kava.. Visų šių kavų bendras bruožas – riebalai. Įprastai į keto kavos sudėtį įeina sviestas bei kokosų aliejus, tačiau gausu įvairių šios kavos variacijų – nuo avokadų iki MCT aliejaus. Kadangi laikydamiesi keto mitybos principų eliminuojame pieną iš mitybos raciono, prarandame galimybę pasimėgauti latte ar cappuchino kavute su pieno puta. Tačiau jei keto kavą išplaksite su blenderiu ar rankiniu putų plakikliu gausite ne ką prastesnę putą bei sodresnį skonį. Mūsų patobulintą keto kavos receptą galite rasti čia. Tačiau prieš pradedant eksperimentuoti, pateiksiu keletą priežasčių kodėl nereikėtų gerti keto kavos.

Jei nesilaikote keto mitybos

     Jei savo mitybos racione neapribojate angliavandenių arba renkatės „sveikesnius“ angliavandenius, su keto kava jums nepakeliui. Didelis gliukozės kiekis kraujyje, sukeltas neteisingos mitybos, niekaip nedera su riebalais. Maža to, kad kraujyje cirkuliuojantis insulinas nuneš gautus riebalus tiesiai į saugyklą (poodinį riebalų sluoksnį) kaupti, tuo pačiu rizikuojame pakenkti savo cholesterolio rodikliams bei sudaryti papildomą riziką sveikatos problemoms atsirasti. Šis patarimas galioja ne tik keto kavos atveju. Jei mėgstate valgyti saldžiai ir užkąsti riebiai – tuojau pat liaukitės ir susirūpinkite savo sveikata. 

Skystos kalorijos

Nors į keto kavą dedamų kalorijų kiekis gali stipriai skirtis, priklausomai nuo jūsų pomėgių ir poreikių, tačiau atkreipiame dėmesį, kad įprastai su keto kava gausite bent jau 10g grynų riebalų. Tai nėra didelis kiekis, tačiau priklausomai nuo jūsų fizinių duomenų bei aktyvumo gali sudaryti reikšmingą dalį jūsų mitybos raciono kalorijų. Pavyzdžiui mano keto kava turi 15g sviesto, 15g kokosų aliejaus ir 20g grietinėlės (tuo atveju, jei tai nėra mano pirmas valgymas), iš čia gaunu apie 37g riebalų ir kiek daugiau nei 330 kilokalorijų! Kadangi esu fiziškai aktyvus ir dažnai neturiu laiko deramai pasistiprinti, keto kavą naudoju kaip būdą energijos poreikiams patenkinti. Jei tokio riebumo kavą gertų moteris, dažnu atveju tai sudaryti apie 20% viso paros energijos poreikio.

Valgykite tikrą riebų maistą

     Dauguma ketogeninės mitybos naudą patvirtinančių tyrimų buvo atlikta naudojant maisto racioną, kuriame surenkamas riebalų ir baltymų kiekis gramais buvo labai panašus. Atkreipkite dėmesį, kad dažniausiai ir gamtoje randamų produktų riebalų bei baltymų santykis yra artimas 1:1. Puikus to pavyzdys – kiaušinis, vidutiniškai turintis 5 gramus riebalų ir 5 gramus baltymų. Taip pat mėsa, riebūs pieno produktai..
     Jei mūsų mitybos racioną sudarys vien tik natūralūs maisto produktai, užauginti ekologiniais principais ir išlaikę savo makroelementų kompozicijas, dienos racione tikrai neliks vietos papildomai kavai su riebalais. Dėl to prioritetas visada turėtų būti sveikas maistas. Tačiau jei skaičiuojate kalorijas ir suprantate, kad kartais pavalgote riebiau kartais liesiau, galite rasti progų pasimėgauti skania keto kavyte.

 Jei užsinorėjote paragauti skanios keto kavytės, receptas čia:

Prie keto pusryčių - keto kava! ☕😍

keto kava
O jei manote, kad ketogeninė mityba jums puikiausiai tiks ir patiks, kviečiu užpildyti anketą ir sudarysime jums individualų mitybos planą:

Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą