Ką gerti laikantis keto? (2 dalis)☕🍵🤔

Gėrimai Keto pagrindai Mitybos pagrindai

     Daugeliui dažnai kyla klausimai ką galima gerti ir ko nedėtų laikantis ketogeninės mitybos. Tai yra jau antroji straipsnių serijos dalis, kurioje apžvelgsime visus galimus variantus ir pabandysime išreitinguoti pagal gerumą visus keto draugiškus gėrimus. Kaip žinia, pirmoje vietoje – nepakeičiamas gyvybės elementas – vanduo. Plačiau apie vandenį galite paskaityti čia. O dabar važiuojam toliau!

2 vieta – kava ir arbata

     Kadangi teigti, jog būtent kava arba būtent arbata yra antras geriausias gėrimo pasirinkimas būtų neteisinga, o paskirtis jų dviejų labai panaši, nusprendžiau abiems skirti antrąją vietą. Taigi, analizę galime pradėti atsakydami į tris pagrindinius klausimus:

  • Kaip šis gėrimas paveiks ketozės būseną?
  • Ar šis gėrimas tinka laikantis protarpinio badavimo?
  • Ar šis gėrimas suderinamas su ilgalaike sveikata?

     Kaip žinia, cukrus yra pirmas dalykas, kurio turėtume atsisakyti pradėję laikytis ketogeninės mitybos arba tiesiog patraukus sveikatingumo keliu. Taigi, klausimo ar kavą/arbatą galima gerti su cukrumi net nesvarstome 😊 Šiems gėrimams skirta antra vieta galioja tik tuo atveju, jei nededame jokių pridėtinių elementų kaip cukrus, medus ar kiti cukraus pakaitalai ir saldikliai.

     Ko gero esminis momentas – laikantis ketogeninės dietos ir/arba protarpinio badavimo, nei kava nei arbata neturi jokio neigiamo efekto. Ketonų gamyba ne tik, kad nesutrinka, bet galimai yra pagreitinama, priklausomai nuo to, kokio „stiprumo“ gėrimas. Nereikėtų tikėtis, kad kava ar arbata pagilins jūsų ketozę, tačiau praktiškai, ląstelių lygmenyje suaktyvinus procesus ir atsiradus papildomam energijos poreikiui natūralu, jog ketonai ateis į pagalbą.

     Kalbant apie protarpinį badavimą verta išskirti priežastį, dėl kurios badaujate. Jei tikslas – sumažinti išsiskiriamą insuliną – kava bei arbata šio faktoriaus reikšmingai įtakoti neturėtų. Tačiau jei siekiame ląstelių autofagijos (atsinaujinimo procesas), svarstytume palikti organizmą ramybės būsenoje visą pasirinktą badavimo laikotarpį.

     Trečiasis klausimas ko gero sunkiausias, nes apie ilgalaikę sveikatą turime gana mažai duomenų. Oficialiais šaltiniais remiantis, nei kava nei arbata neturi kažkokių aspektų, kurie galėtų neigiamai paveikti gyvenimo trukmę. Taigi, būčiau linkęs sakyti, jog tiek kava, tiek arbata yra su ilgaamžiškumu suderinama.keto-ketogenine-mityba

Tačiau, tačiau, tačiau..

     Faktoriai į kuriuos reikėtų atsižvelgti prieš renkantis vartoti šiuos keto mitybai tinkančius gėrimus:

  • Kava, kaip ir žalia arbata pasižymi tonizuojančiu-aktyvinančiu poveikiu, tad reiktų vengti vartoti prieš miegą.
  • Šis aktyvinantis poveikis vienaip ar kitaip yra susijęs su nervų stimuliacija, o bet koks perteklinis veiksmas organizmą daugiau ar mažiau vargina.
  • Tiek kava tiek arbata gali veikti diuretiškai – padeda pasišalinti organizmo skysčiams. Dėl to paplitusi rekomendacija, jog po vieno puodelio kavos turėtume išgerti du puodelius vandens.

Ir dar šis tas – kokybė

     Jeigu skaitėte straipsnį apie organiškų produktų pasirinkimą, greičiausiai suprantate, kad tiek kavai tiek arbatai galioja tos pačios taisyklės. Rinkdamiesi tik aukščiausios kokybės kavą ir arbatą užtikrinsite, kad organizmui nedaroma perteklinė žala, kylanti iš herbicidų bei pesticidų naudojimo auginimo procese. Galime pasidžiaugti, jog reikalavimai kavos pupelėms Europos sąjungoje yra kur kas griežtesni, nei tarkim JAV, kur prasčiausios kokybės kavoje galime rasti pelėsių pėdsakų.

Kodėl šie gėrimai antroje vietoje?

     Paprasčiausiai, tai yra bene labiausiai paplitę gėrimai, dažno kasdienybėje net lenkiantys paprastą vandenį. Taigi labai svarbu žinoti kaip jie veikia mūsų ketozę, kada galima vartoti, o kada nereikėtų. Ideologiškai nemanau, jog reiktų stengtis šiuos gėrimus vartoti periodiškai. Greičiau atvirkščiai – bet koks prisirišimas prie maisto ar gėrimo nėra geras dalykas. Tikėtis, kad dėl jų greičiau sulieknėsite ar tiesiog geriau jausitės taip pat neverta – tai nėra nei būtinųjų maistinių medžiagų, nei energijos šaltinis. Geriau savo dėmesį skirkite kokybiškam maistui, valgykite sočiai ir lieknėkite be didesnių pastangų, tiesiog atsisakydami nereikalingų maisto produktų.

keto-ketoavocado-ketogenine-mityba

Norėtum maitintis subalansuotai pagal ketogeninės mitybos principus? Užpildyk anketą ir susisieksime:

 

 


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą