Ką galima gerti laikantis ketogeninės mitybos? 1 dalis 🚰💧💦

Gėrimai Keto pagrindai Mitybos pagrindai

     Kaip ir maistas, taip ir gėrimai, gali turėti tiek teigiamą, tiek neigiamą įtaką mūsų sveikatai. Nors, kalbant apie maistą yra kur kas lengviau perprasti esmines taisykles, su gėrimais viskas šiek tiek komplikuočiau. Keto mitybos grupėje pasirodžius klausimui „ar galima gerti arbatą laikantis ketogeninės mitybos?“ nusprendžiau papasakoti apie savo gėrimų pasirinkimus ir išreitinguoti juos nuo geriausio iki blogiausio.

Vertinimo kriterijai

     Jeigu renkantis maistą ketogeninei dietai žinome, jog reikia vengti angliavandenių ir rinktis natūraliai riebesnius produktus, tai renkantis gėrimus norėtume žinoti kas įeina į sudėtį ir kaip šie elementai veikia mūsų organizmą. Pabandykime visus žinomus gėrimus įvertinti pagal kelis tikslinius klausimus:

  • Kaip šis gėrimas paveiks ketozės būseną?
  • Ar šis gėrimas tinka laikantis protarpinio badavimo?
  • Ar šis gėrimas suderinamas su ilgalaike sveikata?

     Į mano radarą papuolė šie gėrimai: paprastas bei mineralinis vanduo, arbata, kava, keto kava, gaivieji gėrimai, izotoniniai bei energetiniai gėrimai, baltyminiai kokteiliai. Taigi, nieko nelaukiant einame prie svarbiausių ir daugiausiai naudojamų gėrimų.

1 vieta – Vanduo

     Vandenį galime drąsiai gerti laikantis bet kokios mitybos – jis nepaveiks jūsų ketozės bei nesustabdys protarpinio badavimo. Vanduo yra gyvybės šaltinis, kurį vartojant visapusiškai pagerinsite savo sveikatą. Svarbu žinoti, kad per dieną gaunamo vandens kiekis turi tiesiogiai koreliuoti su gaunamų druskų (elektrolitų) kiekiu. Visi puikiai žinome, kad reikia išgerti bent porą litrų vandens per dieną, bet ko gero mažai kas girdėjote, kad pašalindami šį vandenį taip pat netenkame labai svarbių mikroelementų – natrio, kalio bei magnio. Paprastai tariant, net jei nesilaikote ketogeninės dietos, bet geriate daug vandens ir nevartojate druskos, galite susidurti su keto gripo simptomais.

vanduo butelyje

     Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį į savo vandens gėrimo įpročius. Vanduo mėgsta būti gurgšnojamas. Greitai išgertas vanduo – greitai pasišalinantis vanduo. Greitai pasišalinantis vanduo – greitai sukuriamas aukščiau minėtų druskų disbalansas organizme. Dėl to stenkimės vartoti vandenį po truputį, gurgšnojant net tada, kai nejaučiate troškulio.

     Ar reikėtų vengti gazuoto mineralinio vandens? Yra teorijų, jog anglies dvideginis gali turėti neigiamą įtaką organizmo pH, nes „anglis yra rūgštinis elementas“, tačiau rimto mokslinio pagrindo tuo tikėti kol kas nesuradau. Žinoma geriausia būtų rinktis natūraliai gazuotą mineralinį vandenį, turtingą druskomis bei elektrolitais. Puikus to pavyzdys – gerai visiems žinomas Vytautas. Tie kas mėgsta – Borjomi. Jei nemėgstate gazuoto vandens, galite „nugarinti“ kelis kartus supurtant ir atsukant butelį – tokiu būdu vis vien gausite būtinuosius mikroelementus, tokius kaip natrį, kalcį, kalį, magnį ir kt. Tačiau būkite atidūs – per didelis ir per greitas šių elektrolitų gavimas taip pat gali sukelti greitą jų pasišalinimą. Tai ne pats maloniausias būdas išvalyti visą žarnyno turinį, tačiau taip pat galime rasti rekomendacijų šią „detoksikacijos“ priemonę taikyti 1-2 kartus metuose. Jei su žarnynų problemų neturime ir jaučiamės gerai, kaip ir paprastą vandenį, taip ir mineralinį norėtume gurgšnoti po truputį, o ne dideliais kiekiais.  

     Kitas labai svarbus dalykas, į ką reiktų atsižvelgti renkantis vandenį – jo pH. Absoliuti dauguma organizmo skysčių bei terpių yra natūraliai šarminės. Nors patikėti, kad rūgštesnio pH gali „nurūgštinti“ organizmą yra gana sunku, tačiau kad artimesnis organizmo pH vanduo bus lengviau panaudotas gyvybiniams procesams užtikrinti – gana logiška.

     Taip pat apmąstymo reikalaujantis klausimas – ar rinktis papildomai filtruotą ar tiesiog vandenį iš krano. Teorija sako, jog filtrai iš esmės surenka tuos mikroelementus, kurie turi yra reikalingi organizmui (taip pat minėtieji elektrolitai), tuo tarpu rūgštiniai elementai lieka vandenyje, nes dauguma filtrų jų nesugeba „surinkti“. Dėl to, jei krano vanduo yra saugus vartoti, raginčiau rinktis būtent šį variantą.

     Na ir paskutinis aspektas – elektringas krūvis. Jei teko girdėti apie „gyvą ir mirusį“ vandenį, turbūt žinote, kad pH nėra vienintelis faktorius, nusakantis vandens „gyvybingumą“. Mikroelementų visuma sukuria tam tikrą elektronų (ne)judėjimą tarp vandens molekulių. Vadovaujantis tuo principu, kad elektringi krūviai „vaikšto“ ir žmogaus kūno ląstelėse, norėtume rinktis jau „įkrautą“ vandenį. Dėl to rekomendacija – natūralus šaltinio vanduo, neperėjęs visų pramonės įrengimų bei filtravimo sistemų. Ko gero ne kiekvienas turi galimybę savo apylinkėse rasti tokio vandens šaltinį, bet jei būsite Žemaitijoje – būtinai užsukite į Rietavo rajone esantį Lopaičių piliakalnį ir įvertinkite ten tekančio šaltinio vandenį.

Kaip manote, kas bus antroje vietoje?

Apie tai sužinosite sekančioje dalyje 😉 Likite su KetoAvocado, o jei patiko šis straipsniukas, būtinai pasidalinkite juo su draugais 😉



Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą