Mielas dienorašti: "atgal prie normalios mitybos.."

Prieš pradedant skaityti, atkreipiu dėmesį, kad šio blogo įrašo autorus yra ne keto-mokytoja Eglė, o asmeninis jos vadybininkas Marius.

     Viskas prasidėjo niūrią ketvirtadienio popietę kai nusprendžiau dukrai padėti įveikti ledų porciją... Bet pradėkime ne nuo angliavandenių, o nuo keto ir dėl ko jos laikausi.

ketoavocado mokytojas     Nors esu 1m90cm ūgio ir 95-97kg svorio 28-tus metus skaičiuojantis vyrukas, nei su medžiagų apykaita, nei su svorio kontrole problemų niekada neturėjau. Aktyvų gyvenimo būdą propoguoju nuo pat antros klasės; jei ne krepšinis, tai sporto salė, jei ne salė – tai krosiukas miškelyje ar ilgas pasivažinėjimas dviračiu. Visada sakydavau, kad sportuoju ne dėl to, kad pasiekčiau kažkokius konkrečius tikslus ar tapčiau profesionliu atletu, o dėl to, kad galėčiau daugiau valgyti!
     Taip būdavo bent jau iki kol susipažinau su ketogenine mityba. Jei iki šiol vienintelis mano kūno svorį kontroliuojantis faktorius buvo fizino aktyvumo minutės, dabar jaučiu visišką laisvę. Taip pat žinau, kad nei po 10, nei po 20 metų nesusidursiu su viršsvoriu bei iš jo kylančiomis problemomis.
     Ar tai pakankama priežastis būti ketogeninės mitybos rėžime? Gal ir taip, o gal ir ne.. Turint omenyje, kad keto dietą galima naudoti tiesiog profilaktiškai, „pasveikatinant“ organizmą, nėra tokios kaip ir būtinybės ar prievolės visada sekti, skaičiuoti ir būti ketozėje.

Būti ketozėje

multitaskingas     Šioje „stebuklingoje vietoje“ prasideda stebuklai. Ko gero teko girdėti apie standartinę keto mitybą, ciklinę keto dietą, baltyminę keto ir tikslinę (targeted). Asmeniškai aš naudoju visų šių modelių kombinaciją, nes būtent tokia mityba geriausiai atspindi mano gyvenimo būdą bei poreikius. Taigi, mano pagrindinis tikslas laikantis ketogeninės mitybos – būvimas ketozėje.
      Kadangi turiu n+1 darbų, temų, projektų, ir šiaip užsiėmimų keto man suteikia tą patogumo jausmą, kuris padeda ramia galva vertinti situacijas, nesiblaškyti, išlaikyti dėmesį ir dirbti kelis darbus vienu metu.

Cheatinam?!

cheatmeal      Ne per seniausiai Facebooko keto grupėje vyko diskusija apie „stogo nurovimą“ ir išklydimą iš ketogeninės mitybos rėmų. Buvo labai smagu matyti, jog keto mitybos šalininkai labai sąmoningi ir vos vienas kitas savo nuklydimus laiko baisiausiomis nuodėmėmis. Būtent tokį požiūrį ir aš bandau kiekvienam dėl dietų pametusiam galvą ir įsivaizduojantiems, kad tik griežtas rėžimas ir geležinė valia gali padėti pasiekti rezultatus bei tikslus.
     Kaip manote kuris mitybos modelis sveikesnis ilgalaikėje perspektyvoje: valgome tik maistą, kurio nekenčiame visą gyvenimą, bet jis yra „sveikas ir subalansuotas“, ar maitinamės įprastai ir kūnui duodame tai, ko jis prašo? Žinoma čia tik filosofiniai pasvarstymai, bet dažnam racionaliai mąstančiam žmogui bet koks dietos laikymasis kelia didesnę egzistencinę problemą, negu pati viršsvorio problema.
      Ar esate girdėję apie tyrimus, kuriais buvo siekiama įrodyti minčių materializaciją, arba kitaip sakant fiziškumą? Jei ne, paskaitykite šį The NewYork Times straipsnį, kuriame aprašomos profesionalių atletų „vaizduotės treniruotės“. Trumpai apžvelgsiu jį: jei mes kokybiškai ir stipriai įsivaizduojame, kad bėgame varžybose, mūsų kūnas išskiria identiškas elektros iškrovas smegenyse ir raumenyse, lyg bėgtume iš tikrųjų. Kodėl tai svarbu? Nes tokie dalykai parodo mūsų kūno galimybes ir leidžia žmonėms suprasti, jog ne viskas yra taip paprasta, kaip gali atrodyti.
      Besidomint įvairia informacija mitybos klausimais teko skaityti (gaila, kad dabar nepavyko rasti), jog laikantis griežtos dietos, bet stipriai įsivaizduojant/svajojant apie „saldžias nuodėmes“ organizmas gali išskirti insuliną, taip lyg būtume suvalgę kažką saldaus. Čia būtų kaip ir gera žinia.. išskyrus visą tą stresą, kurį patiriame norėdami, bet negaudami angliavandenių. Kortizolis šiuo atveju organizmą veikia kaip didžiausias nuodas, kuris ne tik nepadės atsikratyti papildomų kilogramų, bet ir galimai paveiks sveikatą neigiama linkme. Jei ne fiziškai, bent jau psichologiškai tampame kur kas dirglesni.

Atgal prie "normalios" mitybos..

     Praėjo geras pusmetis kai keto laikau savo gyvenimo būdo dalimi. Anksčiau netikėjau, kad ši mityba gali būti derinama su sportu bei didelės ištvermės reikalaujančiomis fizinėmis veiklomis. Kaip ir daugelis iki tol turėtų įsitikinimų apie mitybą, šis taip pat buvo sulaužytas. Po šitų šešių mėnesių ketogeninės dietos rėžimo supratau vieną labai svarbų dalyką – ši mityba mano organizmui yra kur kas natūralesnė nei bet koks kitas maitinimosi rėžimas. Psishologiškai jautrus, įsitempęs, nekoncentruotas tampu ne tada, kai jaučiu spaudimą „laikytis dietos“, o tada, kai grįžtu į įprastą angliavandeniais grįstą mitybą.
     Taigi, taip atsitiko ir aplinkybės susiklostė, jog nuo ketvirtadienio iki šeštadienio buvau „atsijungęs“ nuo keto. Pirmoji diena prabėgo gana greitai, maisto racioną sudarė gana įprasta subalansuota mityba. Tvarkingas maitinimasis tęsėsi iki penktadienio vakaro.. O tada.. Na patys žinote.. Šeštadienio vakarą nusprendžiau, kad jau užteks. Taigi, trumpai apie šių trijų dienų trūkumus:

  • Penktadienį pajaučiau, kad labiau nei bet kurią kitą savaitės dieną norisi pailsėti nuo darbų, nuo užduočių ir nuo streso. Atrodė, kad smegenys tiesiog negali susitvarkyti su tokiu srautu informacijos ir prašo savaitgalio anksčiau laiko
  • Per penktadienio vakarą ir šeštadienį savo asmeniams mitybos poreikiams patenkinti išleidau turbūt kelis kartus daugiau negu įprastai, maitinantis keto. Apie keto mitybos kainas galite paskaityti čia.
  • Šeštadienio rytą iš lovos nekilau ilgiau nei įprastai.. jaučiausi nepakankamai išmiegojęs ir fiziškai jaučiausi taip, lyg būčiau ne miegojęs, o bėgęs maratoną.. tas organizmo apsunkimas natūralus ir logiškai paaiškinamas, turint omenyje angliavandenių bei konservantų kiekį, suvartotą išvakarėse.
  • Šeštadienį, nors ir reikėtų ilsėtis, psichologiškai tikrai pavargau, atrodo stresą ir pyktį kėlė pačios buitiškiausios situacijos.

Mokymosi kreivė

     Visiems bijantiems „atleisti vadžias“, skiriu šią iliustraciją, kuri puikiai iliustruoja mokymosi procesą:

mokymosi kreive

Mokymosi kreivė: lūkesčiai prieš realybę

     Atsiminkite, tai tikras mokymasis vyksta natūralioje, chaotiškoje terpėje. Jei viskas sklandu, aišku, paprasta.. ko gero pamokos neišliks ilgam. Iš biologinės pusės žvelgiant, tam, kad pažintume savo organizmą geriau, būtina eksperimentuoti, bandyti ir ieškoti. Nebijokite, KetoAvocado linki jums sėkmės keto kelionėje.


     O apibendrinęs mano šios savaitės patirtis nusprendžiau, kad laikas grįžti prie normalios mitybos. Ketogeninės mitybos.

 


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą