Citrina ir jos teigiamas poveikis (pradėkite jau šiandien)🍋

citrinukas

     KetoAvocado kompaniją pildo naujas veikėjas – citriniukas. Taip metaforiškai galime įsivaizduoti jūsų keto mitybos kilstelėjimą į sekantį lygį, bet apie viską nuo pradžių.

     Ilgų klaidžiojimų ir ieškojimų kelyje vėl grįžau prie to, kad maistas yra vaistas. O ypač tas maistas, kuris gamtoje auga šimtus ar tūkstančius metų be jokio žmogaus įsikišimo į procesą. Tokį maistą/vaistą vadinu gamtos medicina ir tikiu, kad ilgainiui žmonija vis labiau atsigręš į gamtą, paliekant farmakologinį „sveikatos sutampymą“ už nugaros.

     Netikėtai į mano kasdienybę atėjus citrinai nusprendžiau pasidomėti kaip šis vaisius tarnauja ir prisideda prie mūsų sveikatos. Netrukus atradau vieno iš keto mokytojų Thomas DeLauer video pranešimą ir remiantis juo parengiau trumpą mokslinių tyrimų apžvalgą.

Šiame straipsnyje apžvelgsiu:

  • Citrinoje esančio polifenolio veikimą mažinant kūno svorį bei riebalų kaupimą
  • Antioksidacinį citrinos poveikį ir senėjimo sulėtinimą
  • Kaip žalioji citrina gali padėti sumažinti aterosklerozės simptomus
  • Skirtumą tarp citrinos sulčių ir žievelės
  • Taip pat pakviesiu jus prisijungti prie „Citrinos iššūkio“ ir tapti knygos „Citrinos metodas“ bendraautoriais

Citrina ir riebalų deginimas

     Pagrindinė tyrinėjama medžiaga – polifenolis eriocitrinas (LPP), randamas citrinos ir laimo žievelėje. Tai vandenyje tirpus antioksidantas. The journal of medicinal food publikavo 16 savaičių trukmės tyrimą su nutukusiom pelėm, kurios buvo maitinamos prastai subalansuota daug riebalų turinčia mityba (40% riebalų, 43% angliavandenių ir 17% baltymų).

     Pelės buvo padalintos į dvi grupes, kurių vienoje į maistą buvo pridedama citrinų polifenolio siekiant išsiaiškinti jo poveikį. Nepaisant nesveikos mitybos, „citriniukų“ grupėje buvo užfiksuotas 11% nukritęs bendras kūno svoris.

     Bet tai dar ne viskas- šios grupės pelėms užfiksuotas adipocitų genu sumažėjimas 41%. Trumpai tariant adipocitai – ląstelės kuriose kaupiami riebalai, o adipogenezė – šių ląstelių formavimasis. Matome, kad polifenolis LPP ne tik padėjo pelėms atsikratyti dalies svorio, bet ir sumažino riebalų kaupimo galimybę genetiniame lygmenyje. Taip pat užfiksuotas 24% sumažėjęs po badavimo cirkuliuojančios gliukozės kiekis (angl. fasting glucose level) ir 36% sumažėjęs insulino kiekis. Numanoma, kad rezultatai pasiekti dėl galimo angliavandenių įsisavinimo pristabdymas žarnyne.

Antioksidantai

     Ko gero daugeliui girdėtas žodis, tačiau aiškumo dėlei priminsiu, jog šie junginiai pasižymi galimybe sumažinti organizmo oksidacinį stresą, kylantį dėl kūne vykstančių reakcijų. Trumpai tariant antioksidantai neša tam tikro elektringo krūvio jonus, kurie papildo mūsų kūne susidarančius trūkumus. Žinoma, kad vitaminas C ir vitaminas E yra bene stipriausi antioksidantai, tačiau pastarieji antioksidantų tyrimai susilaukia vis daugiau dėmesio. Štai The journal frontiers in nutrition publikuotas tyrimas išsiaiškino kaip citrinose esančios veikliosios medžiagos apsaugo odą nuo senėjimo.

     Tyrime mėgintuvėliuose esančioms odos ląstelėms sudarytos stresinės sendinančios sąlygos. Kaip veiklioji medžiaga naudotas šalčiu džiovintos citrinos ekstraktas reikšmingai padidino ląstelių išgyvenamumą lyginant su kontroline grupe.

     Kitame tyrime reikšmingas skirtumas užfiksuotas netgi lyginant citrinos žievelės ir vitamino C efektą. Manoma, kad šis stiprus antioksidacinis poveikis susijęs su MRNR ir genų ekspresija. NRF2 vadinamas „dalykėlis“ užtikrina, kad antioksidantai turėtų kaip atiduoti savo gėrį mūsų kūno ląstelėms, o citrinoje esantys mikroelementai skatina šio geno išraišką.

     Šiame tyrime aptarta kaip polifenoliai padeda kovojant su  insulino atsparumu. Tačiau dar įdomesni ir dar daugiau žadantys atradimai kardiovaskularinės sveikatos srityje.

Galima aterosklerozės prevencija

     The journal arya atherosclerosis publikuotas tyrimas su triušiukais,kurie du mėnesius buvo maitinami LABAI prasta mityba, kurios tikslas padidinti aterosklerozės (buitiškai tariant kraujagyslių užsikimšimo) riziką. Daliai triušiukų kaip maisto priedas ir papildas būdavo duodama žaliosios citrinos: pusei jų 5 mililitrai laimo sulčių, o kitai pusei 1 gramas žievelės.

     Abiejų grupių triušiukams identifikuotos ne tik mažesnės riebalų sankaupos arterijose (sulčių atvejų mažesnės, o žievelės – išvis išnykusios sankaupos), bet ir padidėjęs antioksidantų kiekis kraujotakoje. Sulčių grupėse antioksidantų padidėjimas svyravo nuo 31% iki 40%, o žievelės grupėse 57-67%.

Būtent šis tyrimas rodo stiprų žievelės pranašumą lyginant su sultimis.

Įžvalgos ir komentarai

✔️Nors tyrimai atlikti su gyvūnais, o ne žmonėmis, tačiau aptariami mechanizmai tiek vienu tiek kitu atveju veikia gana panašiai.

✔️Atlikti tyrimai žavi kokybiška architektūra ir nešališkumu, dėl to esu linkęs pasikliauti įžvalgomis.

✔️Nors iki šiol taip pat turėjau informacijos apie citrinos sulčių vartojimą rytais, tam, kad sužadintume skrandį ir žarnyną, tačiau informacijos apie žievelę papildymas ypač naudingas. Sultys gali turėti skirtingą poveikį skrandžiui priklausomai nuo bazinio skrandžio rūgštingumo, o žievelė šio poveikio turėti negali.

✔️Taip pat rinktis žievelę yra kur kas optimaliau vertinant įtaką protarpiniam badavimui. Nors negaliu tvirtai atsakyti, kad lašelis citrinų sulčių ryte nutrauks PB, o poveikį metabolizmui prilyginčiau kavos puodeliui, tačiau turint alternatyvą dėl savo ketonų galime jaustis dar ramiau.

✔️Tikiu, kad nei vienam mūsų nepakenks į mitybos racioną praturtinti lašeliu citrinos sulčių ar jos žievele.

✔️Šiai dienai tyrimai daug žadantys, tikėkimės ateityje išvysime dar daugiau įrodymų kaip gamta ir gamtos suteikiama medicina gali mums padėti.

Ar pasiryžote pradėti savo kelionę sveikatingumo link?

citrinos iššūkis

     Ne per seniausiai gimusi idėja visus savanoriškai įtraukti į tyrimą-eksperimentą, kurio metu ugdysime sveikesnius gyvenimo įpročius, pažinsime mitybos rekomendacijas ir išmoksime jas taikyti kasdienybėje.

     Šio iššūkio tikslas atrasti optimalias priemones, kurios leistų užtikrinti ilgalaikį rezultatą. Šio iššūkio metu patirsime motyvacijos pliūpsnį, sumažinsim kasdienį streso lygį ir išmoksim nebesukti galvos dėl sprendimų susijusių su maistu.

     Pradėję nuo sveikesnių pasirinkimų ilgainiui atkeliausime iki ketogeninės mitybos, patirsime ketozės būseną, išmoksime kaip naudotis jos privalumais ne tik dėl rimtesnių svorio metimo rezultatų, bet ir dėl darbo našumo, kognityvinių funkcijų, miego kokybės ir kitų naudų.

     Galiausiai žvilgtelėsime kas slypi už keto ribų. Išmoksime kaip teisingai valgyti maisto produktus, kurie nėra jau tokie blogi, tačiau keto mityboje draudžiami.

     Iš naujo atrasime receptus su makaronais, kruopomis, bulvėmis. Šviežus vaisiai ir kokybiška duona turės šansą sugrįžti į jūsų mitybos racioną.

     Jums leidus ne tik supažindinsiu su moksline informacija, bet ir padėsiu pajausti visišką pilnatvę ir laisvę virtuvėje bei prie šventinio stalo.

Jei sudominau – registruokis jau dabar ir artimiausiu metu susisieksime!

 

P.S. Visų dalyvių patirtys bus statistiškai dokumentuotos ir struktūrizuotos knygoje „Citrinos metodas“. Išankstinė galimybė įsigyti el.versiją jau dabar, o atėjus spausdinimo metui visiems el.knygos turėtojams bus suteikta galimybė fizinę knygą įsigygti už savikainą.  



Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą