Keto duona ÔÇô valgyti ar nevalgyti? ­čŹ×­čą¬­čĄę

eksperimentas

┬á ┬á ┬áKetogenin─Ś mityba vis labiau populiar─Śja ne tik d─Śl greit┼│ ir patikim┼│ rezultat┼│, bet ir d─Śl gana nesud─Śtingo suderinamumo su gyvenimo ritmu. Kitaip tariant, tai mitybos modelis ÔÇô galintis ilgalaik─Śje perspektyvoje pakeisti jums ─»prast─ů mityb─ů. I┼í ketogeninei mitybai draugi┼ík┼│ maisto produkt┼│ galime pagaminti begal─Ö pakaital┼│ standartiniam maistui. Pradedant tortais, pyragais, desertais ir baigiant kugeliu, makaronais bei sushi. Ne i┼íimtis ir duona. Jei iki ┼íiol neteko gird─Śti ÔÇô turime puiki┼│ recept┼│ duonai be milt┼│ bei cukraus. Netgi KetoAvocado bloge galite rasti bent vien─ů tok─» receptuk─ů.

keto duona sumustiniai ketogeninei dietai be miltu be cukraus

Pagal k─ů nuspr─Östi ar keto duona yra i┼í ties┼│ keto?

┬á ┬á ┬áViena esmini┼│ klaid┼│, kuri─ů daro keto mityba susidom─Śj─Ö naujokai ÔÇô produktus skirsto ─» ÔÇ×ketoÔÇť ir ÔÇ×neketoÔÇť. Pana┼íiai kaip valgoma ÔÇô nevalgoma. Ta─Źiau skubame priminti, jog KETO nusako procesus, kurie nat┼źraliai organizme vyksta apribojus angliavandenius. Kadangi kiekvieno ┼żmogaus organizmas i┼íderintas (arba suderintas) skirtingai, suprantame, jog ÔÇ×J┼źs┼│ ketoÔÇť neb┼źtinai bus ÔÇ×mano ketoÔÇť. Tai kaip su┼żinoti? Kaip ─»vertinti kas keto kas ne keto? Ogi paimti ir pamatuoti. Naudoti cukraus bei keton┼│ koncentracijos kraujyje matuoklius ir ─»vertinti j┼│ rodmen┼│ poky─Źius.

Bet juk nematuosim kiekvieno produkto poveikio?

┬á ┬á ┬áB┼źtina suprasti, jog toks tyrimas reikalauja nema┼żai d─Śmesio bei laiko. Ko gero fizi┼íkai ne─»manoma (ir ka┼żin ar reikia) i┼ísiai┼íkinti kaip visi produktai veikia m┼źs┼│ med┼żiag┼│ apykait─ů bei hormonus. Taigi nor─Śtume testams rinktis produktus arba patiekalus, kurie i┼í pa┼żi┼źros gal─Śt┼│ tikti ketogeninei mitybai. Tie produktai da┼żniausiai susilaukia daug diskusij┼│, pritarim┼│, prie┼ítaravim┼│ bei pyk─Źi┼│. Prisiminkime, jog n─Śra vieno teisingo mitybos r─Ś┼żimo ir nusiraminkime - kas tinka vienam, neb┼źtinai tinka visiems (ne d─Śl fiziologini┼│, bet labiau socialini┼│ ir psichologini┼│ faktori┼│).

Tai kaip su ta keto duona?

┬á ┬á ┬á┼áiuo metu esu ÔÇ×─»siseg─ÖsÔÇť nuolatin─» gliukoz─Śs kraujyje matuokl─» ir turiu galimyb─Ö ─»vertinti kaip vienas ar kitas maisto produktas mane veikia. Daugiausiai klausim┼│ man k─Śl─Ś tokie produktai kaip ÔÇô baltyminiai baton─Śliai su saldikliais bei jais pasaldinti gaivieji g─Śrimai. Taip pat ÔÇ×keto draugi┼íkiÔÇť vaisiai-uogos, keto kepiniai, tame tarpe ir duona.
┬á ┬á ┬áKadangi vienas i┼í did┼żi┼│j┼│ prekybos tinkl┼│ prad─Śjo gaminti ÔÇ×Baltymin─Ö duon─ůÔÇť tinkan─Źi─ů ribojantiems angliavandenius, b┼źtent nuo jos nusprend┼żiau ir prad─Śti.

Band┼żiau dvi duonos r┼ź┼íis:

  • 100 g produkto A tur─Śjo: 311kcal, 19,6 g riebal┼│, 25,9 g baltym┼│ ir 5,6 g angliavandeni┼│ (i┼í kuri┼│ cukraus tik 1,6 g)
  • 100 g produkto B tur─Śjo: 588 kcal, 49,4 g riebal┼│, 21,3 g baltym┼│ ir 13 g angliavandeni┼│ (i┼í kuri┼│ cukraus 4,5 g)

┬á ┬á ┬áPastaroji pagal angliavandeni┼│ kiek─» ÔÇ×ma┼żiau ketoÔÇť, bet pagal riebal┼│ ÔÇô ÔÇ×labai ketoÔÇť. Tad nusprend┼żiau pirm─ůjam bandymui naudoti po dvi riekes vienos ir kitos duonos (abiej┼│ po 120 g). Tad viso suvalgyta keto duonos u┼ż 1078,8 kcal, gauta 82,8 g riebal┼│, 56,64 g baltym┼│ ir 22,32g angliavandeni┼│, i┼í kuri┼│ 7,32 cukraus.

Daug ar ma┼żai suvalgiau?

┬á ┬á ┬áKadangi m┼źs┼│ ketonus ir gliukoz─Ö kraujyje pagrinde apsprend┼żia b┼źtent suvartojam┼│ produkt┼│ kiekiai, svarbu pamin─Śti, kad prie didesni┼│ ar ma┼żesni┼│ kiekiu, galimai rezultatai skirt┼│si. Bet, mano atveju:

  • Pasirinkau suvalgyti 4 sumu┼íinukus! Kaip b┼źt┼│ ─»prasta nesilaikant keto.. nieks nevalgo po vien─ů gi..
  • Vien i┼í duonos gavau per 1000 kcal.
  • Priedai ant sumu┼ítinio ÔÇô kepen─Śli┼│ kapotinis, belaktoz─Ś Philadelphia, s┼źris ir kumpelis ÔÇô tai, kas i┼íbandyta ir tikrai nedaro ─»takos mano gliukoz─Śs grafikui.
  • Per dien─ů gaunu minimaliai angliavandeni┼│, tad 22g tikrai neper┼żengia joki┼│ ÔÇ×keto taisykli┼│ÔÇť. Tuo labiau, kad skaidulos nebuvo i┼ískirtos, tai skai─Źiuojam┼│ (gryn┼│j┼│) angliavandeni┼│ bus ka┼żkur tarp 8 ir 22g.

K─ů parod─Ś eksperimentas?

  1. Prie┼í pradedant ┼í─» valgym─ů, gliukoz─Śs koncentracija kraujyje svyravo nuo 3,6 iki 3,9mmol/L.
  2. Pra─Śjus 50min nuo pavalgymo buvo pasiekta maksimali reik┼ím─Ś 4,7mmol/L.
  3. Procentaliai ÔÇô cukraus kiekis padid─Śjo apie 25%
  4. ┼áis cukraus koncentracijos kraujyje lygis (4,6-4,7mmol/L) i┼ísilaik─Ś net PENKIAS VALANDAS.
  5. Cukraus koncentracijai suma┼ż─Śjus iki 4,4mmol/L keton┼│ lygis kraujyje tesiek─Ś 0,4mmol/L.
  6. Iki prie┼í tai buvusio lygio (3,9mmol/L) gr─»┼żo po 15 valand┼│!

Geros naujienos

  • Bandyta keto duona pasi┼żymi tuo, kad greitai suteikia sotumo jausm─ů, grei─Źiausiai turi nema┼żai skaidul┼│, kurios n─Śra ─»vertintos maistin─Śje lentel─Śje.
  • Angliavandeniai, esantys duonoje, yra l─Śto veikimo (be prid─Śtinio cukraus), gliukoz─Śs koncentracijos pokytis tolygus.
  • Angliavandeni┼│ kiekis visumoje ÔÇô nedidelis.
  • Tai puiki duona ribojantiems angliavandenius ir besilaikantiems low-carb mitybos.
  • Taip pat, ko gero, kur kas puikesn─Ś alternatyva vaikams ir kitiems, kas negali be sumu┼ítini┼│.

Blogos naujienos

  • Labai didelis kaloringumas. Plonai pjauti neina. Santykinai suvalgom labai daug duonos ir labai ma┼żai m─Śsos bei s┼źrio, jei darom tok─» sumu┼ítin─».
  • Labai didelis s─Śkl┼│ kiekis, i┼í kuri┼│ gauname laaaaabaaaai daug omega 6 riebal┼│ r┼źg┼íties, kurios norime vengti visais b┼źdais.
  • Labai ilga sud─Śtis, pilna maisto pried┼│ bei konservant┼│, kuri┼│ poveikis ilgalaikei sveikatai gali b┼źti abejotinas.
  • Da┼żn─ů keto naujok─ů ar metaboli┼íkai nelankst┼│ ┼żmog┼│ ┼íi keto duona (toks kiekis) i┼íkart i┼ímes i┼í ketoz─Śs ir neleis sugr─»┼żti santykinai ilgai.

Išvados

  • D─Śl didelio kiekio s─Śkl┼│ nenor─Śtume vartoti kasdien.
  • Nenor─Śtume vartoti dideliais kiekiais (4 riekel─Śs ÔÇô labai daug).
  • Grei─Źiausiai, kad ─»manoma suderinti su keto gyvenimo stiliumi, pa─»vairinant racion─ů aktyvesn─Śmis dienomis, ypa─Ź prie┼í sport─ů.
  • Duonos feti┼íistams ÔÇô tinkama, bet siekiantiems visapus─Śs sveikatos rekomenduotina vengti.
  • Mano vertinimas ÔÇô 2/10. Ka┼żkur tarp becukrio limonado ir proteino baton─Ślio.

P.S. Egl─Ś suvalg─Ś ~150g ir po 2 valand┼│ vis dar buvo minimalioje ketoz─Śje (0,6mmol/L), ta─Źiau sunku ─»vertinti pokyti naudojant tik keton┼│ matuokl─».

Marius KetoAvocado

ketoavocado


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Ra┼íyti komentar─ů