3 vertingi patarimai kitiems metams📌🎯📢

Motyvacija

     Šiais informacijos amžiaus laikais internete tikrai nesunku rasti bet kokių mus dominančių dalykų, temų, šaltinių, analizių ir praktiškai bet ko kito, ko tik galėtume sugalvoti ieškoti. Tokiu pačiu pirmuoju sakiniu pradėsiu ir kitą savo straipsni – apie tyrimus bei mokslą (ypač apie ketogeninės dietos (ne)tinkamumą įvairių sveikatos problemų atvejais – tačiau šį kartą paanalizuosiu interneto tėkmėje plūduriuojančią moyvacijos temą.

Kas gi ta motyvacija yra?

     Iš prancūzų kalbos kilęs žodis motyvacija, lietuvių kalbos žodyne interpretuojamas trejopai, tačiau visi trys paaiškinimai glaudžiai susiję su psichologijos tema:

  • Tai elgesio, veiksmų, veiklos skatinimo procesas, kurį sukelia įvairÅ«s motyvai ar jų visuma
  • Tai psichoanalizės sąvoka: vidiniai veiksniai, nesąmoningi troÅ¡kimai, nerealizuoti tikslai, lemiantys žmogaus elgesį, veiklą
  • Tai visuma motyvų, lemiančių sportininko aktyvumą siekiant užsibrėžto tikslo per pratybas ir varžybas.

     Tikrai negaliu suprasti, kodėl būtent sportininkai nusipelnė atskiros eilutės aiškinant motyvacijos sąvoką, juk studentai, duobkasiai, kasininkai, didelių korporacijų vadovai taip pat susiduria su šios magiškos energijos poreikiu.. Tačiau iš esmės galime apibendrinti, jog bet kokie mus į priekį varantys motyvai gali būti laikomi motyvacija, nepriklausomai nuo jų kilmės. Tad visiškai nesvarbu ar tai mūsų pasąmoniniai troškimai, ar nerealizuotos svajonės, o gal tiesiog išsikelti darbo/karjeros tikslai. Dažniausiai mus trumpalaikėje perspektyvoje motyvuoja konkretūs atvejai bei sėkmės istorijos, seksualūs kūnai filmuose bei prabangus automobilis kaimyno kieme. Gerai pagalvojus, įvardinti visas per gyvenima kilusias „motyvacijas“ turbūt būtų neįmanoma, nes kiekvieno mūsų sąrašas būtų beprotiškai ilgas. Jame ko gero rastume:

  • Ä®gyti gražų kÅ«ną vasarai
  • Ä®gyti gražų kÅ«ną „su visam“
  • Ä®stoti mokytis
  • Sėkmingai baigti mokytis
  • Atrasti Å¡irdžiai mielą hobį
  • Rasti darbą, kurio nereikėtų dirbti

google rezultatai motyvacijosKo gero dažnas mūsų norės šį sąrašą papildyti tokiais punktais kaip „pradėti eiti į sporto salę“, „sveikai maitintis“ bei „įsigyti naują automobilį“. Nesu psichologijos ekspertas, tačiau priežastis kodėl neįtraukiau tokio tipo tikslų paprasta – juos sunku skaldyti į mažesnius tiksliukus. Pavyzdžiui išsikėlus tikslą įgyti gražų vasaros kūną galime jį detalizuoti ir vienas iš smulkesnių, po šiuo patenkančių, tikslų bus „sveikai maitintis“, o kitas „užsirašyti į sporto salę“. Nors čia jau linkstu į filosofiją ir atsiras žmonių, teigiančių jog tikslą „sveikai maitintis“ irgi galime detalizuoti – „nusipirkti morkyčių“, „gerti vitaminus ir papildus“, „įsigyti mitybos planą“. Mano manymu čia jau darbai, kuriuos tiesiog reikia padaryti, bet jei jūs nesutinkate – aš palaikau jūsų nuomonę.

     Šiais paprastais pavyzdukais tiesiog norėjau parodyti, kad dažnai patys iki galo nesuprantame nei ko tiksliai mes siekiame, nei kodėl to norime. Kokia motyvacija mus tokiais atvejais mums gali padėti? Dažniausiai kol mūsų tikslas „sulieknėti“ netampa vieninteliu keliu mūsų gyvenimo kelionėje, net nesusimąstome kaip čia jo pasiekti... Bet kolkas ne apie tai.

Taigi, patarimas numeris 1 – detalizuokite tikslus; arba kaip Liudvikas XI sakė „skaldyk ir valdyk!”.

Išsikėliau tikslą, kas toliau?

     Čia galime panaudoti mums labai gerai žinomą patarlę „devynis kartus pamatuok, o dešimtą pjauk“. Kai išsikeli tikslą „susikurti pajamų šaltinį“ ir jį detalizuoji tiek, kad supranti jog visai neblogas tiksliukas būtų - „sukurti verslą“, pradedi dirbti (tirti rinką, verslo galimybes, ieškoti finansavimo ir kt.) labai nesunkiai gali bet kurį tikslą suskaldyti į mažesnį, o galiausiai lieki su darbų sąrašu, kuriuos reikia atlikti. Per daug neišsiplėčiant – tai mano įgyvendinto tikslo pavyzdys, kuriam motyvacijos ieškojau ne vienerius metus.. rezultatas dabar – tai bankrutuojantis verslas.

     Taip, galima rasti techninių klaidų įgyvendinant projektą, taip ne pakankamai gerai viskas buvo apgalvota.. tačiau teigti, jog nesukūriau pajamų šaltinio – negaliu. Tik mano atveju tas šaltinis buvo kažkur toli kalnuose, į kuriuos kiekvieną rytą reikėjo eiti semti vandens kibirais.. metaforiškai kalbant.

Taigi, patarimas numeris 2 – įsivaizduok kas ir kaip bus kai pasieksi šį tikslą.

     Toli pavyzdžių nereikia ieškoti: tikrai nemaža dalis KetoAvocado klientų yra bandę ne vieną dietą ar mitybos sistemą, o dar svarbiau – yra pasiekę savo trumpalaikių tikslų! Ko gero ir skaitančiųjų tarpe bus tokių, kurie prieš didelį balių numetė tris, penkis ar net dešimt kilogramų!

     Kokią išvadą galime padaryti? Tiek jūs, tiek aš esame geri tikslų sekėjai, bet prasti planuotojai. Taigi keliame sau klausimą – kas bus kai numesiu šiuos nereikalingus tris kilogramus iki tetos Aldonos jubiliejaus? Jei klausimo nekeliate, galiu drąsiai teigti, jog praeis ne daugiau kaip savaitė po šventės ir jūs būsite ten, kur pradėjote. Tai kas čia per tikslas ir kodėl to reikia?
Iš tikro, pažiūrėjus į tokį tikslą iš mitybos subtilybes suprantančio žmogaus perspektyvos, galima sakyti, jog tai tiesiog užduotis arba dar paprasčiau tariant – darbelis. Žinoma, tam reikia turėti pakankamai žinių bei kompetencijos, bet juk interneto amžius, čia galime rasti viską (nereikia niekur toil ieškoti, net KetoAvocado siūlo
pradžiamokslį).

Patarimas numeris 3 – išsigrynink darbus ir suprasi, kad nėra tikslų bei svajonių, o tik užduotys

     Kai jau išmokome detalizuoti išsikeltas savo svajones į mažesnius tikslus ir supratome, kad kai kurie mūsų tikslai viso labo paprastos užduotys, kurių įgyvendinimui reikia šiek tiek pasiruošimo, galime imti popieriaus lapą ir jį padalinę į dvi dalis susirašyti tikslus (tuos, kuriems mes vis dar ieškome motyvacijos) ir darbus (tuos kuriuos galime atlikti jau dabar).

     Nežinau kaip atrodo jūsų popieriaus lapas, bet savajame tematau darbus bei užduotis. Gerai pagalvojus šiai dienai nelabai sugebėčiau išsikelti tokio tikslo, kuriam reikėtų semtis motyvacijos. Greičiausiai vienoje Jūsų lapo pusėje vis dar puikuojasi tikslas „sveika gyvensena“? Puikiai atsimenu laikus, kai ši sąvoką, kartu su „finansine nepriklausomybe“ galėjau rasti kiekviename savo pradėtame rašyti dienoraštyje.

praktine uzduotis tikslai ir darbai

BONUS - Auksinis patarimas – ieškokite transformacijos, o ne motyvacijos!

     Kaip matote, mano darbų sąraše nėra tikslo laikytis sveikos gyvensenos taisyklių, tačiau kiekvieną dieną esu nusimatęs atilikti darbus, darbelius, ritualus, kurie mano manymu yra dalis sveikesnio gyvenimo būdo. Maža to, dauguma iš šių užduočių turi aiškų mokslinį pagrindą. Šios užduotys lengvai sekamos bei jų atlikimas nereikalauja daug valios pastangų. Negaliu šimtu procentu teigti, kad čia jau yra „tai“, toji „sveika gyvensena“, bet jaučiuosi gerai, neturiu problemų kylančių dėl prastos fizinės savijautos ar psichologinės būsenos.. to ir tereikia!

  • Transformuokite savo dienos rėžimą – kelkitės ir eikite miegoti reguliariu laiku
  • Transformuokite savo fizinį aktyvumą – stenkitės vaikščioti, neužsisėdėti per ilgai
  • Transformuokite savo psichinę savijautą – pabÅ«kite vieni, patylėkite ir nieko negalvokite 2min per dieną, iÅ¡deginkite jus kankinantį kortizolį sporto salėje

Padarykite tai jau šiandien ir jums nebereikės jokių motyvacijų!

     O jei jau nusprendėte, kad trūksta motyvacijos vis dar trūksta - internetas pilnas nuotraukų, paveikslėlių, video įrašų kurie vienaip ar kitaip mus gali motyvuoti. neabejoju, kad Spotify platformoje galime rasti ir tinklalaidžių (angl. podcast) šia tema. 

 

Jei turite klausimų - drąsiai užduokite juos čia arba facebook paskyroje.

 

Su jumis buvo Marius, ačiū už dėmesį ir geros dienos!

KetoAvocado Marius

Jei patiko ši publikacija, būtinai pranešk mums apie tai komentaruose bei pasidalink su tais, kam tai turėtų būti svarbu!

Jei norite paskaityti daugiau mano straipsnių, juos rasite čia

O jei visgi labiau žavitės Eglės gaminamais ketogeninės dietos receptais, juos rasite čia

 


Senesnis įrašas Naujesnis įrašas


Rašyti komentarą